A műemlékvédelem rendszere komoly átalakuláson ment át az utóbbi években: az állam integrált műemlékvédelemben gondolkodik, a hatósági eljárásokat lényegesen egyszerűsítették, a bürokráciát csökkentették, és közelebb hozták a műemlékvédelmi szerveket az emberekhez, így a műemlékekkel kapcsolatos hatósági ügyeket minden megyében helyben lehet intézni.
Elemzések
Az uniós források után sem esik vissza a beruházási ráta – a Világgazdaság Új Ciklus sorozatában megkérdezett elemzők mellett a Magyar Nemzeti Bank is 20 százalék feletti mutatóra számít a következő években. Az EU-s támogatások szerepét nagyrészt a vállalati hitelek, kisebb részben az állami fejlesztések vehetik át.
Áprilisban a februári történelmi csúcsnál kissé alacsonyabb szinten maradt a GKI konjunktúraindexe, az üzleti várakozások hibahatáron belül romlottak, a fogyasztóiak viszont tovább javultak - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. az MTI-vel.
Januárban és februárban is folytatódott a keresetek jelentős emelkedése, egy év alatt 12,9 százalékkal 308 700 forintra. Elemzők szerint a két számjegyű emelkedés egész évben kitarthat a munkaerőpiaci folyamatoknak köszönhetően – írja a Magyar Idők.
Londoni pénzügyi elemzők szerint a magyarországi országgyűlési választások eredménye az eddigi gazdaságpolitika folyamatosságát ígéri – írja a napi.hu.
A nemzetgazdaság teljesítmény- és hatékonyságjavulásának alapja a digitalizáció sikerre vitele, egy gazdaság eredményességét nagymértékben befolyásolja, hogy milyen mértékben és milyen gyorsan sikerül a digitális forradalmat vagy evolúciót lebonyolítani.
Még akár négy-öt évig folytatható ez a gazdaságpolitika Magyarországon, csak közben legyen világos, hogy a régiós versenyben nem tudtuk tartani a helyünket - mondta Surányi György a G7 gazdasági hírmagazinnak.
Az év legnagyobb kérdése, hogy a béremelések miatt mennyivel drágul az élet. Az olajár és az eurózóna inflációja is nagy hatással lehet a fogyasztói árindex idei változására.
Megerősítette Magyarország devizában és forintban fennálló hosszú futamidejű államadósságának BBB mínusz szintű, befektetési ajánlású besorolását a Fitch Ratings.
Az adatok szerint az üzleti várakozások még soha, a fogyasztóiak pedig csak 2002-ben, a Medgyessy-kormány 100 napos programjának néhány hónapjában voltak a mostaninál is kedvezőbbek – írja a hvg.hu.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentése szerint 2017 decemberében az adózás előtti bruttó átlagkereset 327 700, az adózás utáni nettó 217 900 forint volt. Éves szinten a bruttó átlagérték 2017-ben 297 ezer, a nettó 197 500 forintot ért el. 2,4 százalékos átlagos inflációt figyelembe véve a reálérték 10,3 százalékkal nőtt 2016-hoz mérten. A magasabb decemberi számok oka, hogy jellemzően ekkor fizetik a jutalmakat, a prémiumokat a munkahelyeken, és a közszférában is voltak egyszeri jellegű kifizetések – írja a Magyar Nemzetben közölt elemzésében Csath Magdolna .
Évente átlagosan 4,1 százalékkal nőnek majd az egészségügyi kiadások 2017 és 2021 között világszerte. A magasabb költés ugyanakkor nem feltétlenül jelent jobb egészségügyi eredményeket, az egészségügyi szolgáltatóknak valószínűleg továbbra is csökkenő nyereséggel és növekvő költségekkel kell számolniuk. A kezelés helyett a megelőzés kerül előtérbe - derül ki a a Deloitte egészségügyi szektorra vonatkozó tanulmányából, amelyet az Infostart ismertet.
A vártnál gyorsabban, 4 százalékkal bővült 2017-ben a magyar gazdaság. Az európai módszertan szerint 4,2 százalékos növekedés jóval magasabb az EU 2,6 százalékos átlagánál, a régióban azonban csak közepes ütem. Abban pedig természetesen továbbra is eltérők a vélemények, hogy ez a viszonylagos tavalyi siker – 2016-ban még csaknem a régió sereghajtói voltunk – a sajátos magyar modell „beérésének”, vagy átmeneti tényezőknek, az EU-támogatások apályból dagályba fordulásának, az idei választásokat megelőző élénkítésnek az eredménye-e – írja a Világgazdaság.
Európa 100 milliárd dollárt megtakaríthatott volna magának, ha nem oda telepít naperőművet, ahol nem süt a nap, és oda épít szélerőműparkot, ahol fúj a szél – állapította meg egy korább davosi Világgazdasági Fórumra készült tanulmány.
Takács Szabolcs, a Miniszterelnökség európai uniós ügyekért felelős államtitkára a magyar Országgyűlésben, a V4 parlamentek gazdasági bizottságainak találkozóján az Európai Unió 2020 utáni költségvetéséről szóló panelbeszélgetés keretében értékelte a visegrádi országok eddigi eredményeit.
A költségvetési rendszer átláthatósága tekintetében Magyarország nem csak az Európai Unióban és az OECD tagországai között tartozik a sereghajtók közé, de még a Kelet-Európa – Közép-Ázsia régióban is. Az elérhető 100 pontból Magyarország 46 pontot ért el, ami a vizsgált 115 ország között csak az 57. helyre elég – derül ki a Költségvetési Felelősségi Intézet Budapest (KFIB) által közzétett tanulmányból, amelyet többek között a Magyar Nemzet ismertet.
Január közepén Thomas Piketty, francia közgazdász publikálta számításai eredményét, amely szerint a közép-európai országokból több profit és tőkejövedelem áramlik ki a nyugat-európai államokba, mint amennyi támogatás uniós forrásként visszatér a régióba.
Az EU kelet-közép-európai tagországainak gazdaságát súlyosan károsítja a munkaerő elvándorlása. Saját munkaerőimportjuk – a volt szovjet térségből – nem oldja meg a problémát. A veszteségek számszerűsíthetők – írja a napi.hu.