bkvpenzCsak szeptember végéig rendelte meg a közösségi közlekedést a fővárosi önkormányzat - írja a Népszabadság. Többre ugyanis állami segítség nélkül nincs pénze. A kormány viszont a kerületektől, netán az autótulajdonosoktól szedné be a pénzt. A nagy politikai kockázat miatt még nincs döntés.

A kerületi polgármesterek első körben nemet mondtak a BKV idei 15 milliárdos működési hiányának átvállalására. A gazdasági minisztérium ugyanis azzal a javaslattal állt elő, hogy a kerületek az őket osztottan megillető – leginkább az iparűzési adóból befolyó – bevételekből engedjenek át ennyit a fővárosnak, amelyet címzetten csak a közösségi közlekedésre fordíthat. De a szociális segélyezést nyakukba kapó kerületek ellenálltak - írja a NOL.hu.

A lap szerint a hiány eltüntetésének másik módja a dugódíj bevezetése lehetne, ám ehhez hiányzik a parlamenti jóváhagyás és a szükséges infrastrukturális beruházások. Sőt a pénz is a sokmilliárdos fejlesztésekre. A háttérben felmerült egy, leginkább új fajta gépjárműadóra hasonlító megoldás, amelyhez nincs szükség különösebb beruházásokra. A lap arról is ír, hogy a közlekedési vállalat igazgatótanácsának hétfői rendkívüli ülésén elfogadott üzleti terv aligha lesz tartható. A Népszabadság szerint ráadásul az idei hiány jócskán felülmúlja a tavalyit. A főváros által elismert 15 milliárdon túl 12 milliárdos amortizációval számol a cég, ráadásul az idén lejár 52,3 milliárd forint hitel. A főpolgármester bízik az állami konszolidációban, de teljes adósságátvállalásra kevés az esély. Sokkal valószínűbb, hogy a kormány garanciát vállal az adósságra. De nem most.

Hirdetés