farkas eva erzsebet makoA családokat, időseket és a helyi mikrovállalkozásokat segítő, több mint kétszázhúszmillió forintos, átfogó intézkedési tervről döntött rendkívüli ülésén a makói képviselő-testület.

Farkas Éva Erzsébet (Fidesz-KDNP), Makó polgármestere (képünkön) a testületi ülést követően újságíróknak azt mondta, az önkormányzat legfontosabb feladata, hogy a helybéliek mellett álljon. A gyermekes családok, rászoruló polgárok, idősek és helyi vállalkozók számíthatnak az önkormányzat támogatására. Az önkormányzat gondos gazdálkodásának, a korábban gyorsan bevezetett takarékossági lépésnek köszönhetően az idei költségvetés terhére lehetőségük nyílik a megemelkedett energiaárak sújtotta makói lakosok és mikrovállalkozások megsegítésére. Amíg az önkormányzatnak egyetlen forintja is van, amiről döntést hozhat, addig azt a makóiak támogatására fogja fordítani – ígérte a polgármester.

A döntés értelmében minden, a városban lakó vagy tartózkodási hellyel rendelkező 18 év alatti gyermeket nevelő család egyszeri 10 ezer, 65 év feletti idős pedig 15 ezer forintos támogatást kap vásárlási utalvány formájában.

A képviselő-testület az önkormányzat idei költségvetésében a rendkívüli települési támogatásokra 7 millió forintos keretet hagyott jóvá, melyet nyár végén 30 millió forintra emeltek. Annak érdekében, hogy a háztartásoknak a megnövekedett gáz- és villanyszámlák kifizetéséhez az önkormányzat további támogatást tudjon adni, a keretet duplájára, 60 millió forintra emelték, és a jövő évi költségvetés tervezésénél is ezzel az összeggel számolnak majd.

Az önkormányzat október közepéig 185 háztartás számára 565 mázsa tűzifát adott, házhoz szállítva. Annak érdekében, hogy a rászorulók téli tüzelőellátása folyamatos legyen, a város 20 millió forint értékben vásárol még tartalék tűzifát.

A megemelkedett rezsiköltségek okozta nehézségekkel küzdő – tíz alkalmazottnál kevesebbet foglalkoztató, illetve kétmillió euró éves árbevétel alatti – mikrovállalkozások számára az önkormányzat pályázati rendszert dolgoz ki, a januártól nyújtható támogatásokra 50 millió forintot különítettek el.

A testület döntött arról is, hogy elengedi a város kisebbik, önkormányzati ingatlanban működő, de szolgáltatásait november 12-től ideiglenesen szüneteltető, Kossuth utcai postájának bérleti díját, átvállalja a hivatal üzemeltetési költségeit, valamint a dolgozók bérét és járulékait. A polgármester szerint a posta működtetéséhez nyújtott támogatás évente 20-22 millió forintot jelenthet.

 

Hirdetés