kormabAz ügyfél igényeknek megfelelően újul meg időről-időre a Monori Járási Hivatal. Az újabb kormányablak megnyitása mellett aktuálissá vált 25 év alatti fiatalok képzése és foglalkoztatása, a nevelőszülő képzések népszerűsítése, illetve a védőnő és orvos hiány leküzdése ‒ mondta el Husz Enikő Judit, a Monori Járási Hivatal hivatalvezetője a Rádió Orient műsorában.

A Monori Járási Hivatal 150 dolgozója 12 településre kiterjedve látja el munkáját. A hét osztállyal dolgozó járás közül a Hatósági, a Kormányablak, valamint a Gyámügyi Osztály munkája kizárólag a Monori Járásra korlátozódik. A Foglalkoztatási és a Földhivatali Osztály munkája kettő járásra, míg Népegészségügyi és az Állategészségügyi Osztály munkája három járásra terjed ki. Kormányablak kizárólag Monoron működik, amelynek munkáját a gyömrői okmányiroda segíti. Utóbbi kormányablakká való átalakulása azonban rövidesen várható, mivel július 11-vel megszűnt a lakhelyhez kötött lakcímbejelentés. Az ügymenet országos illetékességűvé válásával minden járásban biztosítani szükséges az ügyfelek számára a gyors ügyintézést. A járás lakóinak komfortos ügyintézését továbbá segíti két ügysegéd, akik összesen nyolc települést látnak el jellemzően pár órában. Ugyanezt a célt hivatott ellátni a Magyar Államkincstár kihelyezett ügyfélpontja, amely hetente három alkalommal áll a kliensek rendelkezésére. Szerdánként pedig a Daköv Kft. – vízügyi szolgáltató – elérhető az ügyfelek számára – mondta el Husz Enikő Judit, a Monori Járási Hivatal hivatalvezetője a Rádió Orient műsorában.

A Foglalkoztatási Osztály legfontosabb feladata a munkaerőpiaci helyzet javítása, amelyet eredményesen látnak el, hiszen a monori és vecsési járásban az elmúlt évek adatai alapján egyre pozitívabb eredményt mutat a munkanélküliségi ráta.

Husz Enikő Judit hivatalvezető elmondta: a munkáltatók igényeinek megfelelő munkaerő képzést a VEKOP pályázatik egyike segíti a járásban. Az ifjúsági garancia program a 25 év alattiak számára biztosít lehetőséget arra vonatkozóan, hogy a fiatalok a munkaerőpiaci igényeknek megfelelő képzésekben vegyenek részt. A tanfolyamokon keresztül lehetőségük van többek között az ügyintézői, az eladói vagy éppen az adatrögzítői munkakört elsajátítására.

A Népegészségügyi Osztály szakmailag stabil lábakon áll köszönhetően a tisztifőorvosi munkának, azonban a konkrét egészségügyi ellátás tekintetében a három járást lefedő hivatal folyamatosan küzd a védőnő és háziorvos hiánnyal. A problémát főként helyetesítéssel oldják meg, hiszen a betegek egészségügyi ellátása nem maradhat el.

A Gyámügyi Osztály a nevelőszülőhiánnyal kénytelen szembenézni, amely Pest megyében kiugróan magas. A családból kiemelt gyermekek elhelyezését tovább nehezíti az az érvényben lévő jogszabály, miszerint a kiemelt gyermeket korábbi lakóhelyének 50 kilométeres körzetében köteles elhelyezni a hatóság, illetve a 12 évnél fiatalabb gyermekek a törvény értelmében kizárólag családnál kerülhetnek elhelyzésre. A Gyámügyi Osztály karöltve a Fővárosi Gyermekvédelmi Szakszolgálattal igyekszik megoldani a problémát, azonban a nevelőszülői képzésekre. nincsen elegendő, vagy alkalmas jelentkező. A kiemelés már egy végső lépés a veszélyben lévő gyermekek esetében, hiszen eredendően a szakszolgálat feladata az, hogy elhárítsa az esetleges kockázatot, amely a kiskorú testi vagy lelki fejlődésének útjába állhat. A gyámügyet egy központilag meghatározott jelszőrendszer segíti a segítségnyújtásban, hiszen elsődlegesen a védőnő, az orvos és a pedagógus feladata, hogy probléma esetén jelzést tegyen a hatóságnál ‒ zárta a szavait a hivatalvezető.

Hirdetés