call-centerBővítik a telefonos ügyfélszolgálat szerepét a közigazgatásban. Jelentős fejlesztések eredményeként nemcsak egyre közelebb kerülhet majd az állampolgárokhoz a személyes ügyintézés lehetősége, hanem a technikai eszközöket is egyre szélesebb körben lehet majd alkalmazni.

A cél egy olyan Contact Center alapú Telefonos Ügyfélkiszolgálási Rendszer létrehozása, amely az év minden napján 0-24 órában rendelkezésre áll – közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium. A telefonos ügyintézés (elsősorban tájékoztatás, igénylések elindítása) alapjait megteremtő projekt 2013-ban valósul meg uniós forrásokból. Azt követően bővülhet azoknak az ügyeknek a száma, amelyeket telefonon is lehet majd intézni. Az új rendszer Magyarország egész területéről egységesen hívható lesz kék hívószámon (vagyis helyi tarifával), és külföldről is elérhető lesz.

Az ügyfelek nemcsak telefonon, hanem faxon, sms-ben, illetve e-mailen keresztül is tájékozódhatnak a közszolgáltatásokról, a személyi okmányok igényléséhez szükséges iratokról, és időpontot is foglalhatnak. Továbbá technikai jellegű segítséget is kaphatnak az elektronikus közigazgatási ügyeik intézéséhez a nap 24 órájában.

A fejlesztéssel megvalósuló ügyfélbarát megoldások kényelmesebbé és gyorsabbá teszik a folyamatokat (például az útlevél, személyigazolvány, jogosítvány pótlását), és az ügyfelek számára lehetőséget teremtenek arra, hogy ügyeik intézését rugalmasabban illeszthessék munkaidejükhöz, napi életritmusukhoz. A fejlesztés szorosan kapcsolódik a területi közigazgatás átalakulásához, az egyablakos ügyintézési rendszer kialakításához. Ezzel párhuzamosan az eljárások is egyszerűsödnek, az ügyintézéshez egyre kevesebb papírra, sorban állásra, idegeskedésre lesz szükség – ígéri a KIM.

Hirdetés