mo teljOlyan államot építünk, ahol a szolgáltatás az elsődleges ‒ jelentette ki Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára a Sziget Fesztiválon tartott sajtótájékoztatóján.

Budapest Főváros Kormányhivatala a „Sziget Járási Hivatalban” immár harmadik éve biztosít hasznos és szórakoztató tanácsadásokat, bemutatókat és szolgáltatásokat a szigetlakók számára a fesztivál ideje alatt.

Tuzson Bence a sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a magyar kormány olyan államot épít, ahol az állam mint szolgáltató képes megjelenni. Az államtitkár emlékeztetett: már 297 helyen működik kormányablak országszerte, ahol az állampolgárok az állammal mint szolgáltatóval találkozhatnak, a kormányablakok pedig olyan pontok, ahol kétirányú kommunikáció valósul meg. Az emberek a kormányablakokban nemcsak ügyeiket intézhetik, de véleményüket is elmondhatják a szolgáltatásokról, illetve az állam működéséről. „Ezeket a véleményeket mi mindig komolyan vesszük” – jelentette ki a politikus, hozzátéve: a kormány az állampolgárok akaratával, véleményével összhangban kívánja irányítani az országot.”

Az államtitkár hangsúlyozta, az államnak egy olyan helyen is, mint a Sziget – ahol akár 80-100 ezer ember fordul meg naponta – képesnek kell lennie a megfelelő szolgáltatásokat biztosítani.

Szeretnénk, ha a kulisszák mögé is betekinthetnének a fiatalok, hogy ezáltal képet alkothassanak a tevékenységünkről, arról, hogy mi folyik a kormányhivatalok „boszorkánykonyhájában” ‒ fogalmazott Tuzson Bence, hozzátéve, számos egyéb érdekességgel is készültek az idei rendezvényre, a helyes kézmosás bemutatásától az archív ortofotók megtekintéséig.

Mint mondta, a Sziget Járási Hivatal is egy olyan hely, ahol mindenki elmondhatja véleményét, amelyeket szintén nem fognak figyelmen kívül hagyni, és szem előtt tartják majd a szolgáltatások továbbfejlesztésében, sőt a kormányzat politikájának alakításakor is.

Domokos Péter, Budapest Főváros Kormányhivatala főigazgatója arra emlékeztetett: már harmadik éve képviselteti magát a kormányhivatal a Szigeten.

Ennek a kormányhivatali jelenlétnek van egy látható és egy láthatatlan arca is – hívta fel a figyelmet a szakember. Elmondta: a színfalak mögött a fesztivál felépítésekor a hivatal munkatársai ügyeltek a munkavédelmi előírások betartására, feladatot láttak el a hangszennyezés mértékének hitelesítésében, a fesztivál ideje alatt pedig folyamatosan ellenőrzik a vendéglátóegységek működését, vizsgálják és segítik az egészségügyi szolgáltatások biztosítását, különös tekintettel a magas hőmérséklet miatti intézkedésekre, továbbá óvják a rendet, gondjuk van a kollégáknak a víz minőségére és a hulladékkezelésre is, sőt a taxi szolgáltatásokra is – világított rá a főigazgató a hivatal láthatatlan arcára.

A látványosabb jelenléttel kapcsolatban kiemelte, a szigetlakók megismerhetik, hogy milyen szolgáltatások segítik az ő ittlétüket, de megtanulhatják például, hogy egy alkoholista, drogos édesanya gyermeke milyen veszélyeknek van kitéve; védelmi kérdésekben is információt kaphatnak, megtudhatják például, kihez kell fordulniuk árvíz esetén, és még sok érdekességet a hivatali feladatok listájából.

A Szigetre kitelepült kormányablak buszban pedig természetesen okmányügyintézésre is van lehetőség:e-személyi igazolványt, útlevelet és vezetői engedélyt igényelhetnek a szigetlakók, ügyfélkaput regisztrálhatnak, illetve ha elveszett az eredeti, ideiglenes személyit is csináltathatnak.

Domokos Péter hangsúlyozta: szeretnék folytatni ezt a hagyományt, hogy fiatalok a rendezvényeken interaktívan kaphassanak minél több információt a belső működésről, miközben a háttérben a vendégek gondtalan szórakozása is biztosítva van.

A főigazgató megállapította: a 25 éves fesztivál profizmusát jól mutatja, hogy a hatóságokkal kiváló a szervezők együttműködése, és a rendezvény nagyságához képest a tavalyi esztendőben is csak elenyésző volt a kirívó jogsértés.

Domokos Péter kérdésre válaszolva elmondta, minden évben sok talált okmány marad a fesztiválok után a rendezvények helyszínén, amelyeket a kormányhivatalokon keresztül igyekeznek visszajuttatni a tulajdonosaikhoz. A Balaton Soundon 83, a VOLT fesztiválon 87 elhagyott okmány esetében kellett intézkedniük.

(OrientPress)

Hirdetés