A kormányablakok hálózata erősíti a kormányzat családpolitikai intézkedéseit is, mert a hatékony ügyintézés révén a polgárok több időt tölthetnek családjukkal – hangoztatta a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára a budapesti Keleti pályaudvaron, az új kormányablak nyitásakor.
A gyors és hatékony ügyintézés azért is fontos, mert az emberek a kormányablakokban találkoznak az állammal – mondta Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár. Beszédében azt is megjegyezte, hogy a Keleti pályaudvar nemcsak számunkra ikonikus épület, hanem 2015-ben a migránskrízis idején Európában is jelképpé vált.
A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Dávid Ilona arról beszélt, hogy az állomásfejlesztési és integrált ügyfélszolgálat-fejlesztési program keretében nyolc vidéki állomáson, Cegléden, Füzesabonyban, Kaposváron, Keszthelyen, Miskolcon, Nyíregyházán, Pécsett és Vácon, illetve a fővárosban, a Nyugati és a Keleti pályaudvaron nyílt kormányablak. A tervek szerint a közeljövőben további három állomáson, Békéscsabán, Győrben és Székesfehérváron létesülnek kormányablakok. A MÁV fontos célja az utasok minél szélesebb körű kiszolgálása, ezért a kezdettől, vagyis 2012-től támogatták a vasútállomásokon a kormányablakok hálózatának kialakítását – mondta az elnök-vérigazgató.
A fővárosi kormányhivatal főigazgatója, Domokos Péter azt hangsúlyozta, hogy Budapesten a most megnyitottal együtt már 30 kormányablak szolgálja az állampolgárokat. Felhívta a figyelmet arra, hogy a vasútállomások ideálisak az állami szolgáltatásoknak, különösen ilyen a Keleti pályaudvar. A kormányablakok hálózatának bővülése pedig egyben az ügyintézés idejének rövidülését, így hatékonyságának növekedését is jelenti – mondta. Az elmúlt évben több mint 2,5 millió ügyfél fordult meg a fővárosi kormányablakokban, az idén pedig, május végéig már közel 1,1 millió, ami időarányosan tíz százalékos bővülést jelent – fűzte még hozzá.
Sára Botond, a VIII. kerület alpolgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy a most megnyílt kormányablakkal a józsefvárosiaknak már két helyszín is rendelkezésükre áll, hogy ügyeiket gyorsan és hatékonyan tudják intézni. Az ügyintézés átlagos ideje, a várakozást is beleszámítva 33 perc volt 2017-ben – reagált Domokos Péter.
A kormányablakot a pályaudvar egyik egykori, harmadosztályú várótermének, illetve málhafeladó helyiségének felújításával, illetve átépítésével alakították ki, csaknem 400 millió forint felhasználásával. Az intézmény a Thököly út felől a Lotz-termen keresztül közelíthető meg.