pogacsastibor02A Helyi közszolgáltatás információs rendszer fejlesztése és bevezetése elnevezésű projekt jó együttműködést teremthet a kormány és a települések között - mondta kedden a projekt konferenciáját megnyitó beszédében a Belügyminisztérium önkormányzati államtitkára, Pogácsás Tibor.

Az elektronikus kormányzás fejlesztéséhez több feltételt kell teljesíteni. A kabinet sokat tesz azért, hogy kialakítsa az infrastruktúrát, a nagy sebességű internethálózatot mind az önkormányzati „végpontokon”, mind a magánlakásokban – hangsúlyozta az államtitkár. Ugyanakkor a biztonság is elengedhetetlen, ezt szolgálja az új személyazonosító okmány folyamatos kibocsátása, amely alapvetően formálja majd át a szolgáltatások igénybevételének lehetőségét a következő években. Dolgoznak a feltételrendszeren, kialakítása azonban nem megy egyik napról a másikra. Különösen az időigényes, hogy az összes állampolgár új okmányt kapjon.

A 4 milliárd forinttal támogatott Helyi közszolgáltatás információs rendszer fejlesztése és bevezetése elnevezésű projekt, röviden IKIR-projekt célja olyan egységes, mindenhol használható webes felület létrehozása, amely egyszerűbbé teszi a kommunikációt a kabinet és a települések között - folytatta. Olyan rendszert akarnak kialakítani, amely segíti a BM-et a vezetésirányításban, ugyanakkor az önkormányzatoknak is hasznos. Szeretnék ésszerűen csökkenteni a kötelező adatszolgáltatás mennyiségét, és arra is törekednek, hogy megfelelő következtetéseket lehessen levonni az információkból. Az adatok ugyanis akkor hasznosíthatók, ha rendszerezték őket. Az a cél ezért, hogy a program végére legalább ezer önkormányzat csatlakozzon a rendszerhez, sőt jó volna, ha idővel az összes település élvezné a kezdeményezés hasznát.

A 4 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós forrásban részesülő IKIR-projekttel alapvetően az önkormányzatok által ellátandó helyi közszolgáltatások helyi és állami szintű tervezését, valamint a helyi szintű operatív feladatellátás megszervezését kívánják támogatni. Az IKIR-fejlesztés célja, hogy hozzájáruljon a helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizációjához olyan információs bázis kialakításával, amelyre építve megalapozottabbá válnak a helyi közszolgáltatások javítására irányuló döntések – ígéri a rendezvény brosúrája. Az önkormányzatok regisztráció után hozzáférést kapnak az IKIR települési szinten is felhasználható elemzési felületeihez, ez segítséget jelenthet a méretezési, fejlesztési, költségvetési tervezési feladataik végrehajtásához. Ezenkívül a költségvetésük tervezéséhez is hiteles, egységes adatokat kapnak majd.

 

Hirdetés