aspÁtadták csütörtökön annak a több éve zajló közel 19 milliárd forintos uniós fejlesztésnek a második fázisa nagy részét, amely minden magyar önkormányzat elektronikus ügyintézését egységesen magas színvonalon biztosítja – tájékoztatta a Portfolio-t a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ).

A projekt főbb adatai

A projekt első fázisában még csak 100 közép-magyarországi település önkormányzata használta az ASP rendszert, aztán a második fázisban ezt 2015-ben kiterjesztették az egész országra, a 18,884 milliárd forintnyi vissza nem térítendő forrást pedig az Európai Szociális Alap nyújtotta „Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0)” elnevezésű, KÖFOP-1.0.0.-VEKOP-15-2016-00008 azonosítószámú projektre. Ennek a projektátadása kapcsán szervezett a KIFÜ január 23-án sajtótájékoztatót, az alábbiakban pedig az ennek kapcsán kiadott közleményt közöljük.

A KIFÜ rámutatott, hogy mivel< a projektben vállalt fejlesztések nagy része átadásra került, így az önkormányzatok számára biztosított az elektronikus ügyintézés lehetősége.

A továbbiakban is várjuk az uniós fejlesztési forrásokból létrejövő különböző projektek közleményeit az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre, amelyeket a Portfolio Uniós Források rovatában térítésmentesen közzéteszünk.

„Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0)” elnevezésű, KÖFOP-1.0.0.-VEKOP-15-2016-00008 azonosítószámú, az Európai Unió Szociális Alapja által 18, 884 milliárd forint, vissza nem térítendő összeggel támogatott. – hangzott el a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség által szervezett sajtótájékoztatón 2020. január 23-án.

Mi a projekt háttere?

Az önkormányzati szektor számára kialakított önkormányzati ASP rendszer bevezetése két ütemben zajlott le, két Európai Uniós forrásból megvalósuló projektnek köszönhetően. Az ASP 1.0 projektben kialakításra kerültek a szakrendszerek, amelyeket több mint 100 közép-magyarországi településen kezdtek el használni. A pilot projekt tapasztalataira alapozva kezdődött meg az ASP 2.0 projekt előkészítése 2015-ben.

Az önkormányzati ASP rendszer lényege, hogy egy ún. alkalmazás szolgáltatás (Application Service Provider) technológia segítségével az állam térítésmentesen biztosítja az önkormányzati feladatellátás egyes elemeinek informatikai támogatását az önkormányzatok számára egy komplex alkalmazáscsomag rendelkezésre bocsátásával. Az alkalmazáscsomag az integrált szakrendszereinek köszönhetően országosan egységes, korszerű elektronikus ügyintézési lehetőséget nyújt az E-önkormányzat portálon keresztül az állampolgárok és vállalkozások részére.

Az önkormányzat munkatársai egy, a mindennapokban használt internetböngésző segítségével és az elektronikus személyi igazolványukkal történő hitelesítést követően férnek hozzá az ASP keret- és szakrendszereihez. Az önkormányzati ASP rendszer elsők között használta az elektronikus személyi igazolványt a rendszerbe történő belépés hitelesítésére, ezzel garantálva a jogosultságok ellenőrzését és a biztonságos adatkezelést. A Kormányzati Adatközpontból központilag nyújtott, felhő alapú szolgáltatás előnye, hogy minden önkormányzat azonosan magas színvonalú és a mindenkori jogszabályoknak megfelelő szolgáltatáshoz fér hozzá.

A projekt következő jelentős mérföldköve a 2020 első negyedévétől hozzáférhető online fizetési rendszer elindítása, amelynek segítségével az E-Önkormányzat portálon nem csak ügyindításra és ügykövetésre van lehetőség, hanem adók, díjak valamint számlák kiegyenlítésére is.

A projektről további információk itt olvashatók.

Hirdetés