szabo_erika02Az országban az év végére már több mint háromszáz helyszínen lesz kormányablak, 2500 ügykörben intézhetik kormányablakban az ügyeiket az állampolgárok - közölte Szabó Erika, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkára.

Elmondta azt is a Hajdú-Bihar megyei jogászfórumon az államtitkár, hogy jelenleg hatezer, az okmányirodáktól átvett olyan munkatársuk képzése zajlik, akik a kormányablakokban fognak dolgozni. Szabó Erika közlése szerint a közigazgatás átalakításának minden lépése az ügyfelek érdekében történt, illetve történik.

Előadásában kitért arra, hogy kormányra kerülve "széttagolt, bürokratikus, átláthatatlan, a központi közigazgatás számára áttekinthetetlen" rendszert örököltek. Első lépésként visszaállították az önkormányzatok feletti törvényességi ellenőrzés rendszerét, a következő lépés pedig azért történt, hogy az ügyfelek egy ablakban intézhessék a hatósági ügyeiket. A közigazgatás harmadik fontos lépéseként említette az Európában teljesen egyedülálló fővárosi és megyei kormányhivatalok létrehozását.

A korábbi 33 szakigazgatási szervből 14-et integráltak a kormányhivatalokba. Míg 2010 végén 1500-an dolgoztak a közigazgatási hivatalokban, addig a 14 szakigazgatási szerv integrációját követően 23 ezer kormánytisztviselő dolgozik a kormányhivatalokban - érzékeltette az átalakítás nagyságrendjét az államtitkár, aki emlékeztetett arra, hogy az állam konszolidálta a megyei önkormányzatokat; adósságuk átvállalásával az intézményrendszert is visszavette az állami szférába, s létrehozta a megyei intézményfenntartó központokat. Ez év január elsejével az összes intézmény átkerült az Emberi Erőforrások Minisztériumához.

A járások kialakításával kapcsolatban Szabó Erika megjegyezte: az nem érintette a polgármesterek jogkörét, de jelentősen érintette a polgármesteri hivatalokat és a jegyzői jogköröket. A polgármesteri hivatalok 42 ezer köztisztviselőjének alig egynegyede, csaknem 10 ezer köztisztviselő került át a kormányhivatalokhoz. Külön kiemelte az okmányirodákat, amelyek a legnagyobb ügyszámot kezelik. Minden megyeszékhelyen van olyan okmányiroda, amelyik reggel nyolctól este nyolc óráig tart nyitva, az ügyfelek nagy megelégedésére - fűzte hozzá.

Hirdetés