villamos2Több villamoosvonal meghosszabbításával, felújításával, új vonalak létesítésével, valamint a géppark újításával kellene a forgalomcsillapítási és a közösségi fejlesztési célokat megvalósítani Budapesten Balogh Samu várostervező és főpolgármesteri kabinetfőnök szerint. A közlemény alapján tavaly már több projekt tervének előkészítése megtörtént, ezek uniós finanszírozásban valósulhatnának meg.

Az elmúlt hetekben folyamatos volt a vita a kormány és a főváros között a Galvani hídhoz kapcsolódó forgalomcsillapítási lehetőségek kapcsán.

Balogh Samu várostervező és főpolgármesteri kabinetfőnök nyilatkozata alapján a főváros a forgalomcsillapítást és a közösségi fejlesztést egymást kiegészítő programként képzeli el, ezért még tavaly előkészítette azoknak a fejlesztéseknek a tervét, amelyek uniós finanszírozásban indulhatnának el a következő költségvetési ciklusban. Többek között: 

  • a pesti fonódó villamoshálózat kiépítése,
  • villamosvonal a Bajcsy-Zsilinszky úton,
  • a 42-es villamos meghosszabbítása,
  • a 3-as villamos meghosszabbítása,
  • a 2-es villamos felújítása,
  • a földalatti meghosszabbítása,
  • a trolibuszhálózat bővítése,
  • 50-50 új villamos és trolibusz vásárlása,
  • akadálymentes villamosok Kispesten, Pestszentlőrincen, Újpesten, Angyalföldön és Hűvösvölgyben.

Jelenleg zajlik az uniós költségvetés és a helyreállítási alap forrásainak elosztása. Most dől el, hogy ezek a projektek el tudnak-e indulni a következő uniós költségvetési ciklusban.

(Portfolio.hu)

Hirdetés