Több villamoosvonal meghosszabbításával, felújításával, új vonalak létesítésével, valamintÂÂ a géppark újításával kellene a forgalomcsillapítási és a közösségi fejlesztési célokat megvalósítani Budapesten Balogh Samu várostervező és főpolgármesteri kabinetfőnök szerint. A közlemény alapján tavaly már több projekt tervének előkészítése megtörtént, ezek uniós finanszírozásban valósulhatnának meg.
Az elmúlt hetekben folyamatos volt a vita a kormány és a főváros között a Galvani hídhoz kapcsolódó forgalomcsillapítási lehetőségek kapcsán.
Balogh Samu várostervező és főpolgármesteri kabinetfőnök nyilatkozata alapján a főváros a forgalomcsillapítást és a közösségi fejlesztést egymást kiegészítő programként képzeli el, ezért még tavaly előkészítette azoknak a fejlesztéseknek a tervét, amelyek uniós finanszírozásban indulhatnának el a következő költségvetési ciklusban. Többek között:ÂÂ
- a pesti fonódó villamoshálózat kiépítése,
- villamosvonal a Bajcsy-Zsilinszky úton,
- a 42-es villamos meghosszabbítása,
- a 3-as villamos meghosszabbítása,
- a 2-es villamos felújítása,
- a földalatti meghosszabbítása,
- a trolibuszhálózat bővítése,
- 50-50 új villamos és trolibusz vásárlása,
- akadálymentes villamosok Kispesten, Pestszentlőrincen, Újpesten, Angyalföldön és Hűvösvölgyben.
Jelenleg zajlik az uniós költségvetés és a helyreállítási alap forrásainak elosztása. Most dől el, hogy ezek a projektek el tudnak-e indulni a következő uniós költségvetési ciklusban.
(Portfolio.hu)