18 éve nem működő nyomvonalat varázsolnak újjá.
Jövő nyáron már Csisztapusztáig roboghatunk a balatonfenyvesi kisvasúttal. Imremajor határában most fektetik le a síneket, s a töltéseket bazaltkővel erősítik meg, írta a Sonline.
Ezen a nyomvonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, most azonban pályázati segítséggel újjáépítik a régi pályaszakaszt.
Évtizedekkel ezelőtt a fenyvesi iskolába naponta 5-600 gyerek járt és nagyon sokan a közeli majorságokból a kisvasúttal utaztak – mondta a portálnak Lombár Gábor, Balatonfenyves polgármestere, hozzáfűzve, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően a 70 éves kisvasút a Balaton környékének egyre kedveltebb turisztikai célpontjává válhat.
A csisztapusztai vonal újjáépítése egész évben biztosítja majd a termálfürdő könnyebb elérhetőségét, ezáltal a gyógyturizmus, a térség fellendülését hozhatja – hangsúlyozta Kara Lajos, Buzsák polgármestere.
A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságának tájékoztatása szerint a kisvasúton 2018-ban és 2019-ben összesen 2,3 kilométeren építették át a vágányokat, hét vasúti átjárót és egy hidat újítottak fel, a balatonfenyvesi végállomás három deltavágányát és négy váltóját is korszerűsítették közel félmilliárd forintból.
Az Imremajor és Csisztafürdő közötti 8 kilométeres szakasz újjáépítésére 2,1 milliárd forint támogatást különítettek el.
Mivel ezen a vonalon 2002 óta szünetel a közlekedés, most teljesen új pályát kell építeni. A munkálatokat a régi pálya elbontásával már tavasszal elkezdték, jelenleg a régi műtárgyak elbontása és feltáróutak kialakítása zajlik, s még idén megépül az első új pályaszakasz Imremajortól a táskai elágazásig.
Csisztapusztán állomásépületet építenek, mosdó, kerékpártároló, vendéglátóipari egység és parkoló is létesül. Imremajor állomáson esőbeállót alakítanak ki.
A tervek szerint 2021 nyarán indulhat el a forgalom a megújult vonalszakaszon.