bkv11Jóval több kimaradás és baleset volt a BKV-nál 2018-ban, mint a megelőző évben, ebben a munkaerőhiány és a járművek elöregedése is szerepet játszott. A villamosok átlagéletkora például majdnem 35 év. A cég emiatt jóval kevesebb szolgáltatási díjat kapott a kelleténél. 2019-re 15 milliárd forintos veszteséget várnak.

2017-hez képest jóval több menetkimaradás volt műszaki ok vagy személyzethiány miatt a BKV trolijainál és a buszainál – derül ki a közlekedési vállalat 2018-as üzleti jelentéséből, amelyről szerdán szavazott a főváros közgyűlése. Jó hír, hogy a metró- és villamosvonalakon valamelyest csökkent a kimaradások száma.

Különösen a buszos ágazatban voltak komoly problémák, a személyzet hiánya miatt 800 után 1700-ra emelkedett a kimaradt járatok száma, a műszaki okból fakadóké 26 ezerről 44 ezerre nőtt. A szolgáltatást a BKV-tól megrendelő BKK bónusz-malusz rendszerben honorálja és bünteti a tolerálható menetkimaradási szint tartását, a buszos kimaradások miatt a BKV 214 millió forintot bukott, a trolis kimaradások miatt 25 milliót. Ezt kompenzálta a metró- és a villamoságazat elvártnál jobb teljesítménye, így végül a BKV 95 millió forintos bónusszal zárt.

Baleseti adatokban mindhárom ágazat (villamos, troli, busz) rosszabbul teljesített, mint 2017-ben, itt a BKV 479 millió forintos mínusszal zárta az évet. A pocsék baleseti statisztikákat a BKV szerint elsősorban az magyarázza, hogy „fennmaradtak a negatív tendenciák a járművezetők foglalkoztatási sajátosságaiban”. Magyarul: létszámhiány, túlórák, magas a kezdő járművezetők aránya.

A cikk itt folytatódik

Hirdetés