utAutomatikusan csökkenjen vagy szűnjön meg az autópályadíj azokon a szakaszokon, amelyeken a közúti fuvarozók az éppen ott folyó felújítások miatt nem kapják meg a díjért járó szolgáltatást – kéri a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete.

Már a második levelével ostromolja a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedésért felelős államtitkárát annak érdekében, hogy kompenzálják azokat a fuvarozókat, akik/amelyek megbízásaikat késve, kerülő úton vagy drágábban tudják teljesíteni az autópályákon folyó munkák miatt.

A Tóth Péternek írt első, július 2-i levél az M1-es felújítása kapcsán született. A beruházást az egyesület természetesen üdvözli, de felpanaszolja, hogy az esetenként tíz kilométeresnél is hosszabb torlódásokból adódóan drasztikusan romlott az áruszállítóknak nyújtott szolgáltatás. Így bizonytalanná vált a fuvarok időbeli teljesítése és tervezhetősége, ezzel az ügyfeleik bizalmát is elveszíthetik a fuvarozók.

A hosszabb menetidő ráadásul olyan pluszköltségeket generál, amelyeket nem lehet áthárítani a megbízóra, és mindez még további hónapokig tart.

Az MKFE a vonatkozó útdíjrendelet alapján indokoltnak tartja és kezdeményezi, hogy az érintett szakaszokon függesszék fel, de legalább 50 százalékkal csökkentsék az útdíjat.

(Világgazdaság)

Hirdetés