elektrautoAz elektromos autónként mindenkinek járó 1,5 millió forintos vissza nem térítendő támogatási rendszert szeretnénk átgondolni, áthangolni úgy, hogy bizonyos szakmacsoportok, rászorultsági alapon kaphassanak támogatást új elektromos autó vásárlása során - jelezte az InfoRádió Aréna műsorában Palkovics László.

Az innovációs és technológiai miniszter elmondása szerint például a taxisok és a Magyar Posta jó célcsoport lehet a módosított támogatási rendszer során, hiszen a posta üzemelteti ma Magyarországon a legnagyobb gépkocsi flottát és az lenne a cél, hogy "a városon belüli szállítóeszközeik ne terheljék már a környezetet".

A miniszter megvédte a műsorban a Magyar Tudományos Akadémia kutatóhálózatának törvénnyel történő minapi átalakítását és amellett érvelt, hogy az új rendszer hasonlít a német Max Planck kutatóintézeti hálózat működési modelljére.

A közelmúltban kiírt új 5G frekvenciatender kapcsán reményének adott hangot, hogy már 2022-re kiépül Magyarországon az üzleti 5G hálózat, hiszen a 4G lefedettség terén Európában az első tíz hely között van az ország, azaz jók a kiindulási alapok. Elmondása szerint a mielőbbi 5G hálózat kiépítés érdekében az állam költségmegosztási modell kialakításában gondolkodik, azaz azt sem szeretnék, ha csak az üzleti szolgáltatók költsége lenne a hálózat kiépítése és azt sem, ha csak az államot terhelnék a költségek.

2019.06.18 12:12 Palkovics: az államnak szerepet kell vállalnia az 5G hálózatok kiépítésében

A minap bejelentett elektromos buszstratégia kapcsán Palkovics hangsúlyozta: azt szeretnék, hogy 3 éven belül a 25 ezer főnél nagyobb magyar városokban csak elektromos buszok működjenek, és 10 év alatt 7500 buszt szeretnének lecserélni országszerte, amelyre a gyártás oldaláról abszolút meg van a kapacitás a magyarországi (külföldi és hazai) gyártók részéről.

Portfolio.hu

Hirdetés