ut10Arra törekszünk, hogy a szükséges források előteremtésével középtávon elvégezzük a hazai közúthálózat rendbetételét – mondta el Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a Tát-Tarján-Tatabánya összekötő út felújításának nyitóeseményén, Bajnán. A kabinet 5-6 éves etapban gondolkodik - jövőre a legrosszabb állapotú utakat állítanák helyre – írja az OrientPress Hírügynökség.

A több mint 2,4 milliárd forintos beruházással Komárom-Esztergom megyében is megkezdődnek az Új Széchenyi Terv keretében 2013-ra tervezett útfelújítások. A munkálatok várhatóan október elejére fejeződnek be a 18,8 kilométeres szakaszon. A Közép-Dunántúli Regionális Operatív Program forrásaiból közel 41 kilométernyi erősen leromlott állapotú mellékút rekonstrukciója valósul meg idén a megyében.

A Tát-Tarján-Tatabánya összekötő út felújítása során az útburkolat változó vastagságú, méretezett erősítőréteget kap, a teherbírási problémákat mutató helyeken megtörténik a pályaszerkezet teljes cseréje. A vízelvezető rendszer megújul, a kivitelezők az árkok tisztításáról, burkolásáról is gondoskodnak. Korszerűsítik a forgalomtechnikai berendezéseket, teljes felújításon esik át a szakaszon található hét híd, a nagysápi Árok-hidat szélesítik. Átépítik az autóbuszöblöket és peronokat, a nagysápi dombtetőn pedig a jelenlegi megállóhely helyett új autóbuszöböl létesül.

A mellékút felújítása a térségben élő és rendszeres átutazó mintegy 5000 ember életében hoz már ősszel érzékelhető változást. A jobb megközelíthetőség miatt az érintett települések vonzóbbá válhatnak a vállalkozások számára is. A sikeres projektzárások utáni években a közútkezelő és a Regionális Fejlesztési Ügynökségek kiemelt figyelemmel kísérik a felújított szakasz állapotát, hogy a mellékút tartósan kiváló minőségű maradhasson.

A nyitóeseményen az országos útfelújítási tervekről szólva Völner Pál kifejtette: „A Nemzeti Közlekedési Stratégiai részeként országos útfelújítási program készül. A javasolt célértékek szerint a burkolatok és hidak leromlását három éven belül meg kell fékezni. A legfontosabb műszaki jellemzőket az évtized végéig legalább a 2000. évi szintre kell visszaállítani. Az előkészített projektek közül első lépcsőben a legrosszabb állapotú szakaszok javítása várható 2014-től.”

Idén országszerte közel 600 kilométernyi, régóta felújításra váró alsóbbrendű mellékút újul meg a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásaiban az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjainak forrásaiból. A közútkezelő a tavalyi érték háromszorosából, mintegy 87 milliárd forintból indíthat fejlesztéseket. Az első félévben megkezdődő munkákat döntő részben még az év vége előtt befejezik.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntései nyomán 2010 és 2013 között összesen több mint 114 milliárd forintot fordíthatnak a nyertes pályázók az alsóbbrendű úthálózat megerősítésére és felújítására. A 4-5 számjegyű utak fejlesztése terén minden régióban sikerült elérni a közel 100 százalékos forráslekötést már a jelenlegi programozási időszakban is.

Hirdetés