viaduktA veszprémi Szent István völgyhíd felújítására írt ki pályázatot a város önkormányzata. A felhívás az európai közbeszerzési értesítőben  jelent meg. Magyarország első, 1938-ban épült viaduktja a 50 méteres magasságban ível át a Séd-patak fölött. A két forgalmi sávos, háromnyílásos felsőpályás vasbeton ívhíd Veszprém egyik híres jelképe. 2005-ben nyilvánították műemlékké.

Csaknem ötven évig a 8-as számú főút részét képezte, ma már csak a Veszprémen belüli, illetve a városközpontból Herend irányába haladó forgalmat bonyolítja.

Nemcsak a hídpályát, hanem a hídszerkezetet is felújítják

A kiírás szerint a jelenlegi átázó dilatációs hézagok alatti vasbeton pályaszerkezet (főleg a hossztartókonzolvégek) és a keresztkötések, oszlopkeretek betonkorróziós károsodásainak javítása is feladat, ezzel egyidejűleg az eredetileg 4 cm-es dilatációs hézag méretét is növelni kell 2-3 cm-rel.

A kopórétegcserét és a burkolatcsatlakozási hézagok kitöltését a dilatációt figyelembe véve kell megvalósítani a megfelelő paraméterek szerint.

Megvalósul továbbá:

  • a hídpálya aszfaltdilatációs szerkezetének cseréje műanyag alapú öntött POLYFLEX szerkezetre,
  • a vízelvezető ejtőcsövek cseréje, végelemeinek rögzítése,
  • a víznyelők rendszeres tisztítása,
  • a gyalogjárdák védőbevonatának felújítása (figyelem a dilatációs hézagot lefedő csúszólemezek működőképességére)

A része a Városlőd rekonstrukciós csatlakozó út burkolatának teljes átépítése, a csatlakozó járdák javítása és minden irányított repedésvonal tartósan rugalmas anyaggal való kitöltése. A sérült korlátokat újra cserélik, a híd alatt betonfolyókákat kijavítják. A kivitelezőnek el kell végeznie a híd alatti és melletti meredek rézsűoldalak tájkertészeti kialakítását, a híd alatti tér tisztítását külön figyelmet kell fordítani az ívvállak tisztántartására is. A hídpálya felújítása (kopóréteg-csere, dilatációs szerkezet cseréje, gyalogjárda szigetelés) félpályás lezárás és forgalomterelés mellett végzett majd el.

(Magyar Építők)

Hirdetés