metro0A főváros által készített belső ütemterv szerint az idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának felújítása, ezért Tarlós István ígéretével szemben a következő önkormányzati választás, azaz 2019 ősze előtt szinte biztosan nem tudják átadni a metróvonalat. Csúszásban van a szerelvények felújítása is – tudta meg a Népszabadság.

A főváros által készített belső ütemterv szerint az idén már nem kezdődhet el az M3-as metró alagútjának rekonstrukciója. Tarlós István főpolgármester tavaly októberben még úgy vélte, nincs ok a 2018 végi átadási határidő módosítására. Az idén februárban már kissé hátrébb lépett: a metróvonal infrastruktúrafelújításának végső határidejeként 2019. szeptember 30-át, az önkormányzati választások előtti időpontot jelölte meg. Csakhogy a Népszabadság információi szerint már a BKV-nál sem bíznak abban, hogy a munka 2020 első negyedéve előtt befejeződhet.

A Vs.hu hírportál értesülése szerint Brüsszel eleve részfinanszírozásban gondolkodik. A teljes összegre csak a pálya meghosszabbítása, a teljes akadálymentesítés, illetve az utasszám kimutatható növelése esetén lett volna remény. A részleges támogatásról szóló bizottsági döntés után a fejlesztési tárcának kell új forrásokat keresnie, amelyekről azután a kormány tárgyal. S közben telnek a hónapok. Szó sincs tehát arról, hogy az állam vállalná a projekt finanszírozását. A lap információi szerint már most felvetődött, hogy uniós pénz nélkül csak részlegesen újítanák fel a pályát. Már a kivitelezési tervekhez szükséges kétmilliárd forintot is a fővárosnak kellett előteremtenie.

Az állam egy fillért sem adott a szerelvények felújítására sem. Ezt is a fővárosi önkormányzatnak kell saját forrásból – pontosabban 15 milliárdos pluszköltséggel járó hitelből – fedezni. A kormány rá­adásul az állami kezességvállalásért cserébe megszabta, hogy új kocsik helyett a meglévőket kell felújítani. A tendernyertes orosz Metrowagonmash eddig egyetlen szerelvényt vitt magával, holott az átalakítási engedélyt már februárban meg kellett volna kapnia a cégnek, míg az első prototípusnak májusra kellene megérkeznie, akkor kezdődne a tesztüzem is. De a kocsit legkorábban júniusra várják. Az utolsó járművet 2018 őszére kellene leszállítani.

Ugyanakkor támogatta a 3-as metróvonal felújításáról szóló projekt támogatási szerződésének megkötését szerdán a Fővárosi Közgyűlés.  Nagy többséggel, 28 igen szavazattal és csak 1 tartózkodással támogatta a 3-as metróvonal felújításáról szóló projekt támogatási szerződésének megkötését a Fővárosi Közgyűlés. A szerződést a BKV Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium köti meg.  A felújítás összesen 139,5 milliárd forintba kerül majd.

A kormány részéről már korábban aláírták a támogatói szerződést - ezt Tarlós István hétfőn jelentette be. A főpolgármester a Hír TV-n azt mondta, hogy szerinte a felújításhoz meglesz minden forrás. Arról is beszélt, hogy november-december táján megkezdődhet a felújítási munka.

Természetesen érdeklődve várjuk a fejleményeket.  

Hirdetés