nyaralasEgy felmérés szerint a magyarok közel 80 százaléka mindenféle formában, a legtöbb augusztusban, legfeljebb öt napot. A nyaralásra szánt összeg nagyot nőtt a járvány előttihez képest, 169 ezerről 301 ezerre.

Idén 130 ezer forinttal többet szán nyaralásra a magyar lakosság a járvány előtti időszakhoz - derült ki az MKB Bank felméréséből. A legutóbbi 2019- kutatás eredményeivel összevetve, jelentősen nőtt azok aránya, akik vakációzni mennek, és szembetűnő az is, hogy egyre többen költenek 200 ezer forint feletti összeget üdülésük során.

A megnőtt utazási kedv mellett az elköltött összeg is kiugró emelkedés mutatott: 169 ezer forintról 301 000 forintra nőtt a nyaralásra szánt átlagos összeg, mindemellett a 2019-eshez képest 11 ezer százalékponttal (17 százalékról 6 százalékra) csökkent azok aránya, akik 50 és 100 forint közötti összeggel számolnak az utazásra, és 17 százalékponttal nőtt (38 százalékról 55 százalék tervezra) azoké, akik többet költenek 200 ezer forintnál.

A megkérdezettek legnagyobb része félretett jövedelméből fedezi a költségek költségeit, a külföldre utazókat 95 százaléka bankkártyával tervezi, hogy a megkérdezettek körében a finanszírozási megoldások közül a hitelkártya a legnépszerűbb.

A megkérdezettek 78 százaléka nyaral valamilyen formában az év során, ez jelentős növekedés a korábbi 2019-es 64 százalékhoz képest. A legnépszerűbb hónap a nyaralásra továbbra is az augusztus, és a kutatásban részt vett vevők kizárólag belföldön keresi a kikapcsolódást, míg 15 százalékuk csak külföldi opciókat vesz figyelembe. 201-hez képest 4 százalékponttal növekedett azok aránya, akik a tengerpartot választják pihenésre. Legtöbbben legfeljebb ötnapos nyaralást terveznek, de az emberek mint harmada 6-10 napos, illetve közel negyede 10 napnál tovább tartó üdüléssel számol.

A megkérdezettek nagy többsége, 82 százaléka spórolt pénzből reklámza az utazásait a kutatás szerint. Nőtt a SZÉP-kártyát használtak aránya: 2019-ben az emberek 22 százalékkártyát, 2022-ben 26 százalékos SZÉP-kártyát a nyaralás során.

A mobiltelefonos népszerűvé válása - legfő a fiatalok körében - szembetűnő: az emberek harmada rendszeresen használja a mobiltelefonos fizetési lehetőséget, közülük pedig csak 18 százalékos nyilatkozott úgy, hogy nyaralás során nem él ezzel a lehetőséggel. Az okosórás fizetés jelenleg kevesebb elterjedt, a válaszadók 11 százaléka alkalmazza.

A kérettek 71 százalékos költött már az előre tervezettnél nagyobb összeget a nyaralás során, amit a legtöbb saját tartalékokból fedeznek. A kérettek 23 százaléka használt ilyen eseti betéti kártyát, 13 százaléka hitelkártyát, 2 százaléka pedig egyéb forrásokból fedezi a túlköltéseket.

(HVG)

Hirdetés