plakathaloEllepik a várost a hatalmas méretű építési reklámhálók, amelyek alatt nem folyik munka, kihelyezésük ezért illegális, de a hirdetési cégek jól keresnek a városképet elcsúfító molinókkal. A főváros és a kerületek eltüntetnék az óriásponyvákat, a kormány azonban haladékot adott a leszerelésükre.

Sokkal jobb reklám lehetne, ha ezeket a ponyvákat, vagy a ponyvák árát felajánlanák jótékony célra, akár a II. kerületnek, például a régi községháza felújításáért vagy a Pesthidegkút ófalui plébánia közösségi házának helyreállításáért, ahol nemrég leomlott a tetőszerkezet – írta a Facebook-oldalán január 8-án Őrsi Gergely II. kerületi polgármester a Margit híd budai hídfőjénél álló épület falára került reklám kapcsán. Bejegyzését a hirdetést megrendelő McDonald’s-nak címezte, a városszerte látható óriásmolinók ügye azonban messze túlmutat a gyorsétteremlánc szilvás-fahéjas pitéjének promócióján („A hűvös esték varázsa forró bundában”). A II. kerület és a főváros álláspontja szerint a reklámhálók kihelyezése illegális, a hirdetési felületet értékesítő cégek azonban egy kormányhatározatra hivatkozva állítják, a szabályokat betartva kínálják fel a ponyvákat. A jogi környezet kellően bizonytalan ahhoz, hogy a reklámok a helyi és a fővárosi tiltás ellenére is a falakon maradjanak, de jó eséllyel csak az év végéig lehetnek kint, akkor ugyanis lejár a kormány által kijelölt türelmi idő.

A cikk itt folytatódik

Hirdetés