parkingEzt arra a kérdésre válaszolta a főpolgármester kabinetfőnöke nyilatkozta az ATV Híradójának, hogy miért nem tartalmazza a főváros felszíni közlekedés-fejlesztési terve P+R parkolók építését, miközben visszaállítaná a villamosközlekedést a Lehel és a Deák tér között. A kormány közben írásban azt válaszolta, hogy jelenleg is több ezer ilyen parkolóhely tervezése zajlik.

„Belvárosi autópálya helyett újjáéledő sugárutakat szeretnénk ezen a területen" - mondta Karácsony Gergely főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján, ahol röviden összefoglalta a Fővárosi Önkormányzat tervezetét. Az elképzelés szerint 2030-ig a többi közt új gyalogátkelőhelyeket és kerékpársztrádát alakítanának ki, elbontanák a Nyugati téri és a Népligeti felüljárókat, és gyökeresen megváltoztatnák a belváros közlekedését.

Budapest polgármestere úgy fogalmazott, szerinte történelmi bűn volt, hogy a 60-as, 70-es és 80-as években kivezették Budapest nagyon fontos villamoshálózatának fontos elemeit, például a Bajcsy-Zsilinszky úti villamost is, amit most szeretnének visszaállítani. A cél az, hogy kevesebb autó közlekedjen a város centrumában.

Az ATV Híradója rákérdezett az önkormányzatnál arra, hogy a tervezet miért nem említi az olyan parkolóházak létesítését, ahol a lakosok letehetnék gépjárművüket, mielőtt átszállnának a BKK járataira. A főpolgármester kabinetfőnöke szerint ez nem az ő dolguk.

„Minden nemzetközi példa azt mutatja, hogy ezt nem a városhatáron kell hatalmas parkolóban kialakítani, hanem minden a városba tartó elővárosi vasútvonalak mentén, minden egyes megállónál egyre nagyobb, de összeségében egyesével kisebb parkolókat kell kialakítani" - hangsúlyozta Balogh Samu híradónknak.

Az ügyben stábunk megkereste a kormányt is, hogy mit gondolnak erről, illetve hogyan értékelik a főváros terveit. Az Építési és Közlekedési Minisztérium úgy fogalmazott, hogy a mostani elképzeléseket csak a sajtóból ismerik, így arról nem is akarnak véleményt mondani. Hozzátették azonban, hogy „jelenleg több ezer elővárosi parkoló tervezése zajlik, és épp az ingázók érdekében vezeti be a kormány május 1-től a kedvezményes vármegyebérletet".

(atv)

Hirdetés