buszsav1A Magyar Közút az M3-as autópálya fővárosi bevezető szakaszán, a Szilas pihenőnél buszsávot alakított ki, hogy forgalomtorlódás esetén a Volánbusz járatai meg tudja előzni az álló vagy lépésben araszoló kocsisort.

Annak érdekében, hogy gyorsabb és versenyképesebb legyen a közösségi közlekedés Budapest agglomerációjában, a Magyar Közút buszsávot alakította ki az M3-as autópálya legleterheltebb fővárosi bevezető szakaszán – közölte a Volánbusz. Közleményében azt írja, a jövőben várható fejlesztés az agglomeráció északkeleti szektorának kötött pályás infrastruktúrájában, amelynek célja, hogy a közösségi közlekedés magas színvonalú alternatívája nyújtson az egyéni közlekedéssel szemben.

Mivel a vasúti fejlesztések miatt jelentős nagyobb közlekedés- és forgalomnövekedés várható, a Magyar Közút az M3-as autópálya bevezető szakaszán, a Szilas pihenőnél buszsávot alakított ki, hogy forgalomtorlódás esetén a Volánbusz járatai meg tudja előzni az álló vagy lépésben araszoló kocsisort.

A Volánbusz szerint a buszsávok már bizonyították létjogosultságukat az M1-es és az M7-es sztráda bevezető szakaszán, ahol az autóbuszos közösségi közlekedés járművei korábban számottevő késéssel tudtak csak közlekedni.

A Volánbusz 400 buszjáratot közlekedtet naponta a budapesti agglomeráció közel 400 ezer fős északkeleti térségből. Az M3-as érintett szakaszon egy átlagos munkanapon több ezren veszik igénybe a közlekedési vállalat szolgáltatásait.

A csúcsidőszakokban tapasztalható torlódások, dugók eddig a buszjáratok közel negyedét érintették.

A buszsávok kialakításának legjobban az ingázók gyorsabban juthatnak be például a munkahelyükre. Az átalakítások célja, hogy még többen tegyék le az autót, és szálljanak át buszra vagy vonatra. Így a forgalmi dugókból sokkal kevesebb lehet.

(VG.hu)

Hirdetés