m4Átadták az M4-es autópálya legújabb szakaszát, mely Szolnokot elkerülve Abonyt Törökszentmiklóssal köti össze. A 27 kilométeres útszakasz a szerződés szerint több, mint 125 milliárd forintból készült el.

2010 óta másfélszeresére nőtt a gyorsforgalmi úthálózat hossza" – jelentette ki Varga Mihály az M4-es autóút Abony és Törökszentmiklós közötti szakaszának átadó ünnepségén. A pénzügyminiszter kiemelte: a kormány célja, hogy mind a 23 megyei jogú város négysávos úton legyen elérhető.

Mint fogalmazott: az Útprogramban 3600 milliárd forintot fordít a kormány útépítési célokra, amelynek a döntő részét saját forrásból biztosítják. Az M4-es gyorsfogalmi út most átadott szakasza 125 milliárd forintos költségvetési forrásból valósult meg, az útvonalon többek között új Tisza-híd is épült.

A miniszter kifejtette: az új, 27 kilométeres útszakasznak köszönhetően gyorsabbá válik Szolnok megközelítése, biztonságosabb lesz a közúti közlekedés és a város mentesül az átmenő forgalomtól. A települések jó közúti elérése javítja az emberek életminőségét, és hozzájárul a vállalkozások erősödéséhez, új beruházásokat vonz, és ezzel új munkahelyeket hoz létre.

m4elkerul

A szakasz építése két ütemben valósult meg - az első építési szakaszt a 90+859 és a 109+460 kilométerszelvény között a Colas Közlekedésépítő Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. építette, míg a második szakaszt a 109+460 és a 118+000 kilométer szelvények között már egyedül a Duna Aszfalt készítette.

A hányattatott sorsú M4-es autópályát még 2005-ben kezdték el építeni és a tervek szerint Budapestet a román határral kötné össze a nagykereki átkelőnél (Cegléd, Szolnok, Törökszentmiklós, Püspökladány és Berettyóújfalu érintésével) - az autóút a határ túloldalán Nagyváraddal erősítené a kereskedelmi kapcsolatokat. Az autópálya eddig Budapesttől Törökszentmiklósig, valamint Berettyóújfalu és a határ között készült el.

(Portfolio.hu)

Hirdetés