orsvezerAz összes érintett önkormányzat – ideértve a fővárost is – konszenzusa alapján folytatódhat a gödöllői és csömöri HÉV-ek megújításának, metróvá fejlesztésének tervezése, a szükséges engedélyek megszerzése, jelentette be Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi média oldalán.

"A tervező Főmterv vezérigazgatójával, Keszthelyi Tiborral a XVI. kerület Polgármesteri Hivatalának épületében írtuk ma alá a vállalkozói szerződés módosítását. Eszerint most végre újraindulhat a tervezés és átvezetjük az önkormányzatok egyetértésével kialakult változtatásokat a korábbi terveken, elsősorban a gyorsvasút vonalvezetéséről" - közölte Facebook oldalán Vitézy Dávid. Az aláíráson jelen volt Szatmáry Kristóf, a térség országgyűlési képviselője és Kovács Péter, a XVI. kerület polgármestere.

A bejegyzésben Vitézy emlékeztetett, a H8-as és H9-es HÉV-ek megújításának tervezése a fővárosi szakaszon a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére kezdődött, de a munkák félbeszakadtak, a szükséges engedélyeket nem sikerült megszerezni, majd az új városvezetés hivatalba lépését követően a beruházás fedezetét is elvonták a fővárosi költségvetésben.

A Budapest Fejlesztési Központ Szatmáry Kristóf javaslatára, a Kormány és a Főváros közös döntése alapján átvette a fejlesztést. Több hónapon át tárgyaltunk, ennek eredményeként az érintett négy kerülettel (X., XIV., XVI., XVII.) és a Fővárossal sikerült konszenzusra jutni a vonalvezetésről tavaly decemberben. Így már nincs akadálya, hogy a tervezés a módosult tartalommal fejeződhessen be a budapesti és az agglomerációs szakaszra is, a vállalkozói szerződés mostani módosítására a tervező Főmtervvel ezért volt szükség.

A HÉV gödöllői és csömöri vonalán a pálya elhasználódott, a járművek 40-50 évesek, korszerűtlenek. A HÉV-ek fejlesztése, az M2-es metróvonal és a H8-as, illetve H9-es vonalak összekötése része a tavaly év végén a kormány által is elfogadott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiának. Így egy olyan átjárható rendszer jön létre, amely átszállást és időt takarít meg mind a ma a metrót és a HÉV-et, mind az autót használóknak. A beruházás 90%-a a HÉV teljes felújítása, az összekötés azonban új közvetlen kapcsolatokat nyit meg, jelentősen javítva az összekötött vonal versenyképességét.

Számítások szerint a budapesti szakaszon az utasforgalom több mint megduplázható a fejlesztés révén.

Ahogy a Stratégia a többi HÉV-vonalra és mind a 11, Budapestre befutó vasútvonalra, a H8-as gödöllői és H9-es csömöri HÉV esetében is tartalmazza a pálya teljes újjáépítését, a megállók akadálymentesítését, autóparkolók, kerékpártárolók létesítését, a buszos ráhordás feltételeinek javítását. Ahol szükséges, ott korszerű zajvédelmet alakítanak ki.

Hirdetés