citadella2A Gellérthegy oldalában a Citadelláig vezető sikló ügyében éppen senki sem boldog: sem a főváros, sem a magánberuházó, sem a kormány, sem a gellérthegyi járműforgalom miatt bosszús helyiek. A főváros nemrég elállt a projekttől, a magánberuházó pedig a bírósággal akarja kimondatni, hogy ez szabálytalan volt. Hiába szeretne a többség siklót, úgy tűnik, ennek esélye egyre csökken.

Az ötlet elsőre jól hangzott: épüljön meg a Gellérthegy oldalába egy nemzetközileg is egyedülálló új sikló, ami a Rác fürdőtől indulva 300 méteres pályán 40 férőhelyes kabinokban viszi fel a turistákat a Citadelláig. A pálya kiválthatná a buszforgalmat, és a nem kellően kihasznált Citadellát jobban beemelné a fővárosi látnivalók közé, ahonnan egyébként még szebb a fővárosi panoráma, mint a budai várból.Miközben abban nagyjából mindenki egyetért, hogy az egyre bővülő turisztikai tartalmú Gellérthegyet (Citadellát) érdemes lenne egy kibocsátásmentes közlekedési eszközzel elérni, a tervezett sikló építése 13 évvel az erről szóló szerződés aláírása után sem indult el. Sőt, a helyzet mintha egyre rosszabb lenne. A főváros és a magánbefektetők konfliktusáról részletesebben itt.

A cikk itt olvasható tovább

Hirdetés