taso laszlo01A többfunkciós közlekedési központok (intermodális központok) kialakítására az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (IKOP) 42 milliárd forint áll rendelkezésre, de törekednek a keret megduplázására.

Ezt a hatodik alkalommal megrendezett Nemzeti Közlekedési Napok keretében a városi közlekedésről tartott fórumon közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Tasó László, aki azt is elmondta, hogy a 42 milliárdos forrásból Egerben, Kaposváron és Zalaegerszegen kezdődik meg az intermodális központok megépítése, míg a debreceni főpályaudvar kialakítására külön biztosít nettó 18 milliárdot a kormány.

Az államtitkár kiemelt jelentőségűnek nevezte az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztését, aminek keretében a MÁV 50 új motorvonatot állít üzembe, a GYSEV tizet. Rövidesen megkezdődik a Hódmezővásárhely-Szeged közötti villamosvasút tervezése is. A megvalósuló beruházással a településeken villamosként, a két város között pedig vonatként használják majd a pályát a szerelvények. A debreceni repülőtér a régió egyetlen trimodális központja: vasúti, közúti és légi közlekedési kapcsolattal.

A repülőtér a régió gazdasági motorja, fejlesztése igazi debreceni sikertörténet – erősítette meg szavait Debrecen polgármestere, Papp László. 2010-ben az Orbán-kormány volt az első kormány, amelyik nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűnek tekintette a debreceni repülőtér fejlesztését – folytatta –, a légikikötő azóta a kormány és az Európai Unió támogatásával egyre nagyobb szerepet tölt be a régió gazdaságában, s fejlesztése hozzájárult „az ország egyközpontúságának oldásához”.

Hirdetés