Megjelent az Agrárminisztérium támogatásával megvalósuló Országos iskolakert-fejlesztési program IV. ütemének pályázati felhívása, melyre óvodák, általános- és középiskolák jelentkezését várják 2022. január 30-ig.
A programnak köszönhetően idén összesen 120 új óvoda- és iskolakert létrehozása valósulhat meg – jelentette be az Agrárminisztérium környezetvédelemért felelős helyettes államtitkára, László Tibor Zoltán. Mint elmondta, az Országos iskolakert-fejlesztési program hozzájárul ahhoz, hogy a résztvevő óvodások és iskolások megtanulják környezetük helyes és tudatos használatát. A program eddigi három ütemében összesen 167 intézmény és legalább húszezer gyermek érintett.
Az iskolakert gyűjtőfogalom, magában foglalja az óvodák és iskolák kertjeit is, melyeket a gyerekek aktív bevonásával gondoznak. A kertek mint szabadtéri tantermek a közösségi élményeken alapuló ismeretszerzés helyszínéül szolgálnak. Az Országos iskolakert-fejlesztési program célja, hogy a környezettudatos szemlélet átadásával felkészítse a fiatalokat az előttünk álló környezeti kihívásokra, és naprakész információkkal, tapasztalatokkal felvértezve nagyszerű lehetőségként tekintsenek azokra.
A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy a most meghirdetett pályázatra 2022. január 30-ig lehet jelentkezni, és a kiválasztás során számít a pályázatok beérkezésének sorrendje. Az érdeklődés függvényében a pályázat benyújtási határidő 2022. február 20-ig meghosszabbodhat, jelentős túljelentkezés esetén ugyanakkor a pályázat 2022. január 30-án zárul.
A pályázati felhívás az Iskolakertekért Alapítvány honlapján érhető el.
A program a korábbi évekhez hasonlóan az Agrárminisztérium és a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány támogatásával, valamint az Iskolakertekért Alapítvány koordinálásával valósul meg, idén már a PontVelem Nonprofit Kft. is közreműködik.
Az Agrárminisztérium számos környezeti nevelési programja között kiemelten fontosnak tartja az iskolakert-fejlesztési program támogatását, bízva abban, hogy egyre többen felismerik zöldfelületeink, kertjeink jelentőségét.