nfuGyors tájékoztatást, és ami legalább ilyen fontos, gyorsabb döntést ígér a pályázóknak a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ). Az európai uniós források felhasználását menedzselő hivatal szeptember 1-jétől megkezdte a papírmentes, internetes pályáztatás bevezetését - írja a vg.hu

A benyújtott pályázattal kapcsolatos döntésekről, értesítésekről ezentúl elektronikus úton, az NFÜ Egységes Monitoring Információs Rendszerének (EMIR) Pályázói Tájékoztató felületére belépve tájékozódhatnak az érintettek. Megszűnik a postai úton történő időigényes kommunikáció, a pályázó a jövőben minden támogatási kérelmével kapcsolatos döntésről, értesítésről figyelemfelhívó elektronikus levelet kap.
Az azonnali értesítések rendszerét elsőként az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) pályázatainál a döntés-előkészítés eljárásrendi szakaszában vezetik be. A pályázó a döntés vagy az értesítés megszületését követő 10-30 perc múlva olvashatja a számára megküldött levél tartalmát. Emellett az interneten keresztül földrajzi kötöttségektől mentesen, tetszőleges időpontban tekintheti meg pályázatával kapcsolatos döntéseket. A döntéshozatal is felgyorsul, miután a pályázó hamarabb reagálhat az értesítésekre. És ami szintén nem mellékes, az internetes szolgáltatással az egyes értesítéseknél megtakarítható a papír, a nyomtatás, valamint a postai küldés költsége.
Az NFÜ részéről a jövőben a pályázóval történő kapcsolattartás elsődlegesen a Pályázói Tájékoztató (PályTáj) felületen keresztül történik, mely az NFÜ honlapjáról egyedi, titkos jelszóval elérhető interaktív felület. A Pályázói Tájékoztató felület használatához szükséges jelszót az intézményrendszer a pályázat befogadásáról szóló értesítésben postai úton bocsátja a pályázó rendelkezésére. Internet alapú tájékoztatást kapnak az érintettek, ha a pályázat értékelése megtörtént, megszületett a támogató vagy elutasító döntés, vagy ha az NFÜ tudomásul vette a pályázó visszalépését.
Az NFÜ azzal is bővítette a pályázók tájékoztatását, kényelmét szolgáló értesítések körét, hogy az új szolgáltatás keretében a hiánypótlás és tisztázó kérdés határidőinek lejártát megelőzően emlékeztető levelekkel hívja fel a teendőkre az érintettek figyelmét. A pályázónak az intézményrendszer felé a döntés-előkészítés során ugyanis két lehetséges esetben kell információt szolgáltatnia: hiánypótlás esetén, illetve tisztázó kérdés felmerülésekor. Abban az esetben, ha a pályázónak hiánypótló dokumentumokat kell beküldenie az intézményrendszer részére, a benyújtást – az erről szóló internetes értesítés alapján – postai úton kell teljesítenie. Abban az esetben, ha tisztázó kérdés merül fel, az arra adott válasz a Pályázói Tájékoztató felületen, interneten keresztül küldendő meg.
Mindez alól csak két tájékoztatás jelent kivételt: a pályázat befogadásáról szóló döntés, amely - ahogy már említettük - tartalmazza az EMIR Pályázói Tájékoztató használatához szükséges jelszót, illetve a pályázat elutasításáról szóló döntés a befogadási kritériumok teljesítésének hiánya miatt. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség folyamatosan dolgozik a pályázati rendszer fejlesztésén, így különösen a döntéshozatal és a kifizetések gyorsításán, illetve az ügyfeleket középpontba helyező pályázóbarát működés megteremtésén.

Forrás: vg.hu
Hirdetés