![csepelorev](/images/stories/palyazat/csepelorev.jpg)
Az államtitkár kiemelte, hogy a jelenlegi fejlesztésre elsősorban azért volt szükség, mert a Csepel-sziget meglévő úthálózata napi 14 ezres járműforgalomnak van kitéve. Állandóak a torlódások mindhárom nagy csomóponton (csepeli híd, halásztelki és szigetszentmiklósi lehajtók), ez gyakran az autópálya forgalmát is lassítja. Az új gerincútnak köszönhetően jelentős mértékben ésszerűsödik, felgyorsul mind a Budapest, mind a sziget belseje felé irányuló közlekedés.
Az útszakasz átadásával a Csepel-sziget megközelíthetősége és közlekedésbiztonsági helyzete javul, jól érezhetően csökken a környező településeken átmenő forgalom, ezáltal Halásztelek, Szigethalom és Szigetszentmiklós lakosságának környezeti terhei mérséklődnek – hangsúlyozta Völner Pál.
A Csepel-szigeti gerincút most elkészült első szakasza 2x1 forgalmi sávval épült meg, a későbbiekben 2x2 sávosra bővíthető. Az államtitkár beszéde végén arra is felhívta a figyelmet, hogy már megkezdődött a Halásztelek felé vezető új, két kilométer hosszú út építése, amely várhatóan az idei év második felére készül el.
Folytatódik a túlterhelt M0 fejlesztése is. A Kormány által elfogadott hosszú távú gyorsforgalmi és főútfejlesztési programban 2027-ig ütemezett beruházások között kiemelt helyen szerepel az M0 körgyűrű bezárása és az autópálya meglévő kapacitásainak bővítése.
Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium