A világ legnagyobb akkumulátorgyártójaként ismert kínai cég, a CATL a leendő debreceni gyárterületének csökkentését tervezi sajtóhírek szerint.


Módosulhat a CATL vállalat debreceni akkumulátorgyárának mérete. A kínai cég projektje hónapok óta környezetvédelmi aggodalmat kelt a debreceni lakosok körében. A CATL most a kormányzat által február 13-án kiadott környezetvédelmi engedély módosítását kérte, mert azt tervezik, hogy csökkentik az eredeti engedélyben szereplő gyárterület nagyságát, ezáltal mérsékelve az akkumulátorgyártás szennyezési körét. A módosítási kérelemről 60 napon belül dönt a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal – szúrta ki a Magyar Vasút a kínai CGTN.com állami hírportál beszámolóját.

Amint az a CATL kérelmében szerepel, a földhasználat optimalizálásával a kínai cég a projekt alapterületét 277 ezer négyzetméterről 240 ezerre kívánja csökkenteni, miközben a gyár területe közel 13 százalékkal kisebb lesz az eredeti tervben szereplőnél.

A lap emlékeztet rá, hogy tavaly ősszel a magyar kormány bejelentette: a CATL-é az ország történetének legnagyobb beruházása – értéke elérheti a 7,9 milliárd eurót, és 9000 munkahelyet teremthet. Ugyanakkora debreceni lakosok erős ellenkezése miatt idén februárban a projekt nagyon szigorú feltételek mellett kapott környezetvédelmi engedélyt. A helyi kormányhivatal számos kötelezettséget ró a kínai befektetőre a környezet, például a talaj, a levegő, a természet és a víz védelme érdekében, ezenkívül a kínai cégnek szigorúbb korlátozásoknak és gyakoribb ellenőrzéseknek kell megfelelnie, mint amilyet a jogszabályok előírnak. 

A World Wide Fund for Nature (WWF) és a Greenpeace, a két globális zöldszervezet korábban nyilvánosan támogatta a projektet, mondván, az országok profitálhatnak a beruházásokból, amíg nem károsítják a környezetet.

Eközben a debreceni bíróság ismét arról fog dönteni, hogy környezetvédelmi okokból leállítja-e a debreceni kínai akkumulátorgyár építését. 

Az európai zöldátállás elképzelhetetlen akkumulátorok és akkumulátorgyárak nélkül. A villamosítatlan vasútvonalakon is az akkumulátoros áramtárolás a leggyakrabban alkalmazott technológia.

(VG.hu)

Hirdetés