szabo_erika02A járási székhelyekről, illetékességi területekről napokon belül döntenek. A hivatalvezetők keresése és kiválasztása többszintű folyamat. A járási biztosok jogállásáról, a folyamatos egyeztetésekről, a személyi állomány átvételéről és a jövőbeli tervekről is beszélt a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium államtitkára.

A korábbi rendszerben az állampolgárnak az ügyintézéshez meg kellett tanulnia a területi közigazgatás rendjét. A széttöredezettséget a hatékony és gyors ügyintézés fogja felváltani a magyar területi közigazgatás átszervezése kulcselemének, a Jó Állam programnak köszönhetően – mondta a Rádió Orient műsorában dr. Szabó Erika államtitkár az elmúlt időszak közigazgatási átalakításáról. Az átalakítás célja, hogy új, bizalmi alapot biztosítson az állampolgár és az állam viszonyában.

A bizalom kialakításához hatékony és gyors kiszolgálás szükséges, ez pedig csak a megfelelő szervezetrendszer kialakításával érhető el – fejtette ki az államtitkár. Az új struktúra fontos eleme a 2013. január 1-jétől felálló járási hivatal: „a kormányhivatal részeként működő járási kirendeltség jelentősen növeli az államszervezet hatékonyságát, mely fontos lépcsőfok a kormányablakok országos hálózatának kialakításában”. A folyamatosan zajló egyeztetésekről szólva Szabó Erika a Kossuth rádió műsorában is hangsúlyozta, hogy a jegyzők és a polgármesterek együttműködő, jó szándékú kérdéseket tettek fel: „a polgármesterek érzik a közös felelősséget a szolgáltatás magas színvonalának megőrzésében”.

A korábbi rendszerben az állampolgárnak az ügyintézéshez meg kellett tanulnia a területi közigazgatás rendjét. A szétszórt rendszer felszámolását követően az ügyfélszolgálati feladatok egy helyszínre csoportosulnak. 2013. január 1-jétől az ügyfelek egyelőre nem tapasztalnak majd komolyabb változást, az okmányirodák, ügyfélszolgálatok ugyanott és ugyanúgy működnek majd, mint eddig, csak a polgármesteri hivatalokban megjelenik a járási hivatal is. „Az ügyfelek az igazi könnyebbséget 2013 végétől a 300 kormányablak megnyitását követően fogják érezni, ahol mindent egy helyen, egyablakos ügyintézés keretében lehet majd intézni, sokkal egyszerűbben, mint most.”

A járási törvény elfogadását követően minden kormánymegbízottnak lehetősége van járási biztos kinevezésére. Az új munkatársak feladata a járási hivatalok felállásának elősegítése. A június végén elfogadott jogszabály értelmében a járási hivatal vezetője ötéves közigazgatási tapasztalattal és felsőfokú végzettséggel rendelkező személy lehet. A közigazgatási gyakorlatba az országgyűlési képviselői és a polgármesteri munkaévek is beleszámítanak. „Ezek a feltételek garantálják a szakmaiságot és a döntések gyors meghozatalát” – mondta az államtitkár. A hivatalvezetők keresése és kiválasztása többszintű folyamat.

A járási székhelyekről, illetékességi területekről napokon belül döntenek. Nem számolnak új munkaerővel, a munkaerő-szükségletet átcsoportosításokkal oldják majd meg, a mostani köztisztviselők kerülnek át a járási hivatalokba. „A feladattal jönnek a kollégák is. A polgármesteri hivatal szétválasztását követően a személyi állomány közel egyharmada kerül át az új szervezeti egységekhez.”

Hirdetés