tramtrainAz ország első tram-train (vasútvillamos) rendszerének köszönhetően tíz éven belül ikervárossá válhat Szeged és Hódmezővásárhely. Az építési és beruházási miniszter szerint a beruházás mintaprojektnek is tekinthető.

Lázár János fideszes politikus, a hódmezővásárhelyi-makói térség országgyűlési képviselője bejelentette, hogy lényegében véget ért a vasútvillamos fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely között. Ezzel lezártnak tekinti a beruházásért felelős kormánybiztosi munkáját, az üzemeltetést a jövőben a MÁV Start Zrt. végzi.

A politikus az első tervek megszületésétől a megvalósításig tizenöt éven át tartó projektről azt mondta, hogy közlekedéstörténeti, valamint gazdaság- és területfejlesztési jelentősége is van. Nemcsak az ország első vasútvillamos-rendszere épült ugyanis ki a két Csongrád-Csanád megyei település között, hanem száz év óta ez az első olyan beruházás, amely során villamosvonal létesült olyan városban, ahol korábban nem volt.

A fejlesztés gazdaság- és területfejlesztési jelentőségéről szólva hangsúlyozta, hogy a két település között naponta 10-15 ezer ember ingázik. A korszerű és modern közlekedési kapcsolatnak köszönhetően Hódmezővásárhely és Szeged tíz éven belül ikervárossá válik, ez pedig előnyös mindkét településnek, de az egész Dél-Alföldnek is, hiszen értékesebbé és vonzóbbá teszi a térséget a munkahelyteremtő tőke számára.

Lázár János szerint a vasútvillamos hatalmas fejlődést hoz a hódmezővásárhelyiek életszínvonalában, hiszen az itt élők úgy kapnak hozzáférést a megyeszékhely oktatási, kulturális, egészségügyi, közigazgatási, sport- és szabadidős szolgáltatásaihoz vagy munkaerőpiacához, hogy közben nem kell elköltözniük szülővárosukból. Ezzel azt a világszerte jellemző tendenciát is ellensúlyozni lehet, hogy a vidéki kisvárosok, falvak egyre nehezebben tudják megtartani a polgáraikat, a nagyvárosok elszívják a lakosságot, különösen a fiatalokat.

A beruházás mintaprojektnek is tekinthető – mondta –, hiszen az itt megszülető tapasztalatok alapján más hazai viszonylatokban is felmerülhet vasútvillamos-kapcsolat kiépítése. A vasútvillamos sikerességét a kihasználtsága igazolja, az augusztusban fizetőssé váló szolgáltatás iránt ugyanis nem csökkent, hanem nőtt az érdeklődés: az első két és fél hónap tapasztalatai alapján átlagosan 160 ezer alkalommal veszik igében az utasok a szerelvényeket havonta, így rövidesen sűríteni kell majd a járatokat.

Hirdetés