kerek12021-ben is folytatódott a trend, ismét minden korábbi évnél több kerékpárút épült vagy újult meg az országban. A fejlesztések nem álltak le a pandémia alatt sem, és haladnak tovább 2022-ben is.

Egy korábbi kutatás szerint a biciklizés népszerűsítésének leghatékonyabb eszköze az infrastruktúra állapotának, minőségének javítása lehet. A válaszadók közül a legtöbben e területen tapasztaltak érdemi előrelépést az elmúlt évtizedben. 2010 óta mintegy 1600 kilométer új kerékpárút épült Magyarországon. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásaiban 2021-ben további 95 kilométeren láttak neki a munkálatoknak.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, az országos közútkezelő által elvégzett tavalyi forgalomszámlálás adatai szerint a magyar ember leginkább vízparton szeret biciklizni. Az elmúlt években a legnagyobb, 76 százalék feletti átlagos mértékben a Balatonnál és a Tisza-tónál nőtt a kerekezők száma. A magyar tengernél több éve zajlik a Bringakör teljes felújítása, a Tisza-tavi kerékpárutat bezáró szakaszt tavaly adtuk át. Az EuroVelo 6 folyamatos korszerűsítése a Duna mentén is újabb lendületet adhat a kerékpáros turizmusnak. A kormány 2030-ig 15 ezer kilométerre bővíti a kiépített és kijelölt bicikliutak összes hosszát Magyarországon. A hazai kerékpáros hálózat kiépítése egyre többek számára teszi még vonzóbbá a kerekezést a hétköznapokban és a hétvégéken is - nyilatkozta korábban Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár.

A teljes cikk itt olvasható

Hirdetés