vasutisinHatezer milliárd forintot szánnak a következő években vasútfejlesztésre, a források kétharmadát a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére, egyharmadát pedig az úgynevezett „gördülő állomány", vagyis a vasúti kocsik minőségi cseréjére fordítanák – mondta Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kedden Kőszegen a Momlok Építő Zrt. által rendezett gépbemutató szakmai napon.

A következő 10-15 évben a közlekedésfejlesztés középpontjában egyértelműen a vasútfejlesztés áll majd, a beruházásokkal versenyképesebbé, kényelmesebbé és gyorsabbá válik a hazai vonatközlekedés - mondta. Hozzátette: a fejlesztések kiemelt célja a vasúthálózat minőségének, teherbíró-képességének és biztonságtechnikájának javítása; a vasútépítésre szakosodott építőipari cégek számára ugyanakkor komoly lehetőséget ad a vasútprogram megrendelés-állományuk növelésére.

Az államtitkár hangsúlyozta: a vállalkozások akkor lehetnek képesek megbirkózni a tömegesen jelentkező kivitelezési feladatokkal, ha hatékonyságukat korszerű eszközök beszerzésével javítják. Példaként említette a Homlok Építő Zrt.-t, amely a cég által megvásárolt francia GEISMAR (S2PV) vágányfektető gépsort és technológiát először az éppen zajló 17 kilométer hosszúságú Kőszeg-Szombathely vasútvonal felújítása során állította üzembe. A világszínvonalú technológia, amelyet a társaság keddi szakmai napján mutattak be, kilenc fős személyzet közreműködésével egy 10-12 órás műszak alatt több mint ezer méternyi vágány lefektetésére alkalmas.

A GYSEV 3,2 milliárd forintos beruházással 2022 közepéig újítja fel a Kőszeg-Szombathely vasútvonalat, melynek fejlesztése a felújítással nem ér véget, hiszen a vasúttársaság még az idén kiírja a közbeszerzést a vonal villamosításának tervezésére.

(Portfoilio.hu)

Hirdetés