A korábbi forgalmi rekordok megdöntésére számító Balatoni Hajózási Zrt. bővítette nyári menetrendjét, elindította az online jegyvásárlást, megújította arculatát, és felújította flottáját az idei nyári szezonra.
Hajózási szezonindító sajtótájékoztatóját egy katamaránon, a tó közepén tartotta a Bahart. Veigl Gábor vezérigazgató elmondta, hogy az év első öt hónapjában a tavalyi rekordévet is 35 százalékkal, közel 90 ezer utassal meghaladta a komp forgalma, a szállított kerékpároké 50 százalékkal nőtt. A hajózási szezon kezdetétől már több mint kétszer annyi utast szállítottak a tásaság hajói, mint 2021-ben. Visszatért a kedv a hajóbérlésekre és partnerrendezvényekre is, így kerékpár- és futóversenyek, spinning komp és veterán autófelvonulás is helyet kapott a kínálatukban.
A közelmúltban indult online jegyvásárlási lehetőséget júniusban 15 százalékos kedvezménnyel népszerűsítik. A vezérigazgató tájékoztatása szerint a július 2-án kezdődő nyári főszezonban mintegy 10 százalékkal több hajó indul majd, mint az elmúlt években, ez a fő útvonalakon napi 8-9 járatot jelent. Tizenhét kikötőből indulnak menetrendi, tizenötből séta- és nosztalgiahajók, 9-9 kikötőben lesz elérhető a varázshajó és bulihajó program.
A vezérigazgató arról is beszámolt, hogy a 75 százalékban állami tulajdonban, 25 százalékban 21 tóparti önkormányzat kezében lévő, mintegy 11 milliárd forint alaptőkéjű Bahart a múlt évet közel négymilliárd forintos forgalommal és kiemelkedő adózás előtti eredménnyel zárta. Az eredményből – amit a tulajdonosok döntése alapján fejlesztésekre kell fordítani – több mint 2,5 millió forint ingatlanértékesítésekből származik. Az ezek nélkül vett eredmény, ami több mint 400 millió forint, messze meghaladta a korábbi évek átlagát a növekvő forgalomnak és a hatékonyságnövelő intézkedéseknek köszönhetően. „Idén az árbevétel várhatóan meg fogja haladni a négymilliárd forintot – mondta Veigl Gábor –, hiszen a jelek szerint a három fő ágazatunk, a komp, a menetrendi hajózás, és a vitorláskikötő ágazat is erősebben teljesíthet, mint tavaly.” A társaság kiegészítő szolgáltatására, a vízépítési tevékenységre is folyamatos a megrendelés,
A korábbi, 6,6 milliárd forintos állami tőkeemelésnek is köszönhetően bővültek a társaság fejlesztési forrásai. Mintegy tízmilliárd forintot kívánnak fordítani négy új hajó vásárlására és kikötőfejlesztésekre. A tervek között szerepel a telephely megújítása, és kikötőbővítésekre is szükség lenne, erről a tulajdonosok várhatóan fél éven belül döntenek.
Június elsejétől 200 forinttal nőtt a kompokon szállított gépkocsik és gépjárművek díja, a hajózási főszezontól kezdve pedig átlagosan 5 százalékkal emelkednek a jegyárak a menetrendi hajókon.