Eközben több forrást von el a várostól az állam, mint amennyivel a közösségi közlekedést támogatja.


Nem számít állami támogatásra Szeged városa, pedig több százmillió forintba is kerülhet, hogy a leendő BYD elektromosautó-gyárat el lehessen érni a városi tömegközlekedéssel – írja a Telex.

De nem csak ez terheli a várost a BYD betelepülésével kapcsolatban. Az önkormányzat végezteti el az építkezések előtt kötelező régészeti feltárást, és a terület lőszermentesítését is.

Mivel az üzem zöldmezős beruházásban épül meg,  a helyi vonalhálózatot bővíteni kell. Nagy Sándor alpolgármester szerint fel kell majd mérni az igényeket, hogy milyen kapacitással közlekedjenek ide a járatok. Három-négy év múlva változhat a munkaerő létszáma is, ami a közlekedési igényeket is módosíthatja.

Idén Szegedtől négymilliárd forint szolidaritási hozzájárulást szed be az állam, ráadásul ha a BYD-nagyberuházást „különleges gazdasági övezetté” nyilvánítják, akkor az adóbevétel is a jelenleg fideszes megyei önkormányzaté lehet. Miközben Szeged közösségi közlekedése egy évben 10,7 milliárd forint, ebből csak 0,8 milliárdot hozott az állami támogatás.

Hirdetés