troliAz utolsó csepp volt a pohárban a jelen állás szerint megbukott több milliárdos trolibuszbeszerzés – indokolta a Magyar Nemzetnek a főpolgármester a Budapesti Közlekedési Központnál indított belső vizsgálatot.

Csak ráirányította a figyelmet a trolibeszerzés ügye arra, hogy ki kell vizsgálni, mi történik valójában a Budapesti Közlekedési Központnál – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Tarlós István. A főpolgármester arról beszélt: nem mindennapi eset, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság  elkaszáljon egy EU-forrásokból finanszírozott járműbeszerzést, mint ahogy tette április 7-én.

– Ezzel nemcsak 24 új trolibusz és 3,4 milliárd forintos uniós forrás került veszélybe, de felveti azt a kérdést, hogy Budapest egyik legfontosabb közszolgáltatójánál miként mennek a dolgok. Egy másik ügyben például előfordult, hogy a társaság vezérigazgatója, Vitézy Dávid az általa benyújtott előterjesztés megszavazására agitálta a BKK igazgatósági tagjait, miközben azt a döntéskor saját maga nem támogatta. Ez nem természetes – szögezte le Tarlós István.

A Közbeszerzési Döntőbizottság a Skoda kérésére indított vizsgálatában azért bukott el a budapesti trolitender, mert a kiírásban nem szerepelt dízelüzemű segédmeghajtás, csak akkumulátoros. A szűk határidők miatt ez azt jelentheti, hogy Budapest valószínűleg búcsút inthet 3,4 milliárd forint uniós támogatásnak.

A BKK múlt heti válaszbeadványában három felkiáltójellel írtak arról, hogy ez a döntés "a trolibuszgyártók és a piac ismeretének teljes hiányát igazolja!!!" Vitézy Dávid szerint már körülbelül 20 éve piaci sztenderd az akkumulátoros segédhajtás. Annyira, hogy a közbeszerzési vizsgálatot kezdeményező Ganz Skoda Közlekedési Zrt. 2005-ös, a BKV-nál futó Ganz-Solaris trolijai is ilyenek.

 

Hirdetés