csepetineRákosmente az egyik legnagyobb kiterjedésű budapesti kerület, és az egyetlen, ahol a lakosság a fővárosi trend ellenére lassan, de biztosan gyarapodik. A kertvárosi övezetben szinte mindenki ismer mindenkit, ezért az ügyintézés is szinte családias hangulatban zajlik. A kerületi kormányhivatal működéséről a hivatal vezetője, Csepetiné Gébele Judit nyilatkozott a Rádió Orienten.

A kerületi hivatal vezetője maga is Rákosmentén nőtt fel; közel 30 éve dolgozik a közigazgatásban, és 2013 eleje óta irányítja a reformok során létrejött új intézményt. “Igyekeztem mindig olyan munkahely felé terelődni, ahol nem csak a magam elképzelését tudtam érvényesíteni, hanem emberekkel foglalkozhattam. Mindig olyan területen dolgoztam, ahol szoros kapcsolatot tartottam az ügyfelekkel” – mondja a közigazgatási vezető. Csepetiné dolgozott Ferencvárosban és Zuglóban is, de szíve hazahúzta saját kerületébe, ahol később Budapest Főváros Kormányhivatala XVII. Kerületi Hivatala vezetőjévé nevezték ki. Mint elmondta, szervezetük igen összetett, sokrétű feladatot lát el. Hivatali recepciójukon nemcsak okmányirodai, hanem egyéb ügyekben is fogadják, tájékoztatják az ügyfeleket, átveszik beadványaikat.

A Rádió Orient vendége kiemelte, Rákosmente az egyetlen fővárosi kerület, ahol az elmúlt években folyamatosan nőtt a lakosság száma. A térség is folyamatosan fejlődik: a közlekedés sokat javult, mivel a vonathálózatokat bevonták a tömegközlekedésbe és autóbuszkorridorokat alakítottak ki. Az M0-ás autópálya megépítése következtében a kerületi úthálózat kihasználtsága is csökkent – mondta Gébele Judit, hozzátéve, hogy a kerületben található a főváros legnagyobb kerékpárút-hálózata is. “Majdnem minden kerületrészben van egy önálló kulturális sziget, ahol lehet szórakozni, művelődni, tanfolyamokra járni, tehát kis közösségi élet jöhet létre.”

Rákosmentén közigazgatásilag és az ügyfelek szempontjából is optimális a kerületi hivatal elhelyezkedése – egy, a helyi önkormányzat melletti épületbe költözhettek, viszonylag nagy parkolót, és közös telefonközpontot is örökölve, ami megkönnyíti munkájukat. “Az elején az okozott nehézséget, hogy más informatikai rendszerhez kellett kapcsolódni, ekkor pár napig kockás füzetbe iktattunk, de szerencsére ez is megoldódott” – idézi fel az átállást a hivatali vezető. A kormányhivatal összesen 69 fővel dolgozik, amelyből 33 fő az okmányirodai alkalmazott. Erre a magas létszámra nagy szükség is van a közel 90 ezres lélekszámú kerületben. “Az okmányiroda az elmúlt hónapban 6800 főt fogadott, ami magas heti ügyfélszámot és egy ügyintézőre eső látogatószámot jelent.” Ráadásul a hivatal jó elhelyezkedése miatt a szomszédos kerületekből és az agglomerációból is jelentős számban járnak az Okmányirodába ügyeket intézni.

  kérdésünkre elmondta, hogy a hivatal Hatósági Osztályára a legtöbb kérelem, beadvány szociális ügyekben érkezik, de a szabálysértési ügyek száma is folyamatosan emelkedik. A Kucorgó téren van egy állandó kirendeltsége a hivatalnak, ahol egyetlen ügyintéző heti 3-400 ügyfél ügyes-bajos dolgait is kezeli. “Itt szinte mindenki mindenkit ismer, ezért sem jellemző a fluktuáció. Az ügyfelek is visszajárnak, mert tudják, hogy úgy fogadják őket, mint egy családtagot” – mondja a hivatalvezető. Az ügyfélközpontúság fontos eleme a visszajelzés, amely egyrészt szinte kizárólag pozitív, másrészt remek motivációs erő az ügyintéző kollégák számára.

Csepetiné szerint a hivatal jó kapcsolatot ápol a kerületi civil szervezetekkel– utóbbiak például komoly részt vállalnak a június 13-ai hétvégén megrendezésre kerülő Hagyományőrző Rendvédelmi Napok elnevezésű rendezvényen is, ahol a Helyi Védelmi Bizottság is bemutatkozik. Csepetiné Gébele Judit szeretné továbbra is úgy működtetni a hivatalt, hogy az ügyfelek megelégedettsége mellett egy jó közösség is dolgozhasson együtt.

 

Hirdetés