bicOlyan fejlesztésekre van szükség, amelyek nyomán bárki el tud tekerni a munkába, iskolába, vásárolni vagy kikapcsolódni – írja honlapján a Magyar Kerékpárosklub azzal kapcsolatban, hogy a Fővárosi Közgyűlés tavaly októberben úgy döntött, 8,387 milliárd forintnyi európai uniós támogatásra ad be pályázatokat, 18 kerületet érintően, 12 kerékpáros beruházásra.

A szervezet szerint „ha jól költjük el a pénzt, akkor nagyot léphetünk egy bringabarát, élhető főváros felé”. Mint írják, a szakembereik a kerületekkel és a Budapesti Közlekedési Központtal is egyeztetnek a fejlesztésekről, és a honlapjukon lévő kérdőív segítségével a kerékpáros-társadalom véleményét is kikérik.

A szervezet korábban arról írt, hogy a projektek között sok jó ötlet mellett több olyat is találtak, amely helyett hatékonyabban is el lehetne költeni a rájuk szánt százmilliókat. Meglátásuk szerint a tervezési folyamatban még sikereket érhetnek el, mert a helyismeret alapján jó megoldásokra sarkallhatják a döntéshozókat. Utóbbira egy konkrét példát is említenek: a dél-pesti projektnél a hangsúlyt egy kevésbé fontos kerékpárút építése helyett a városrészközpontok fejlesztése felé tolták el.

A projektek között két nagyobb tétel van: Dél-Budapest kerékpárosbarát fejlesztését (a XVIII., a XXI. és a XXIII. kerületek összekötése) 2,387 milliárd forintra, míg a Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó kialakítását előzetesen 2,3 milliárd forintra becsülték.

Szintén jelentős tétel a Mol Bubi közbringarendszer bővítése, amit kerékpárosbarát úthálózati átalakításokkal (a III. és a XIII. kerületben) egészítenek ki, így összesen 700 millió forintról szól a pályázat. A II., IV., X., XI., XII., XV., XVI., XIX. és a XX. kerületeket érintően is több százmilliós kerékpárosbarát és közlekedésbiztonsági fejlesztésekre pályázik a főváros.

Hirdetés