borsMinden eleme elkészült a „Rugalmas, szolgáltató önkormányzati modell Budaörsön” című pályázati programnak, amely keretében munkaidőn túl és akár interneten keresztül segítik a Városháza munkatársai az ügyintézést. A szolgáltatás immár önkormányzati forrásból folytatódik tovább – az eredményekről záró konferencián számolt be a Budaörsi Polgármesteri Hivatal – írja az OrientPress Hírügynökség.

Az ügyfélszolgálat munkatársai a projekt keretében tájékoztatást nyújtanak az ügyek menetéről, illetve segítenek azokat előkészíteni is, így például dokumentumokat, adatlapokat küldenek az ügyfeleknek munkanapokon reggel 7 és 8 óra között, valamint kedden, szerdán és csütörtökön munkaidő után 16-tól 19 óráig.

A kommunikációt könnyíti, hogy az internetkapcsolattal rendelkező ügyfelek számára - ez Budaörsön egyébként a lakosság közel háromnegyedét jelenti - videótelefonon keresztül az ügyintézési útvonalakat is meg tudják mutatni az ügyintézők, illetve csetelni is lehet velük. Azok számára pedig, akik nem rendelkeznek interneteléréssel, ügyintézési pontokon segítenek a szolgáltatás igénybevételben. Ilyenek a Kamaraerdei Közösségi Házban, a Templom téren található Telekuckóban és a gr. Bercsényi Zsuzsanna Városi Könyvtárban nyílnak a projekt keretében.

Budaörs Város Önkormányzata 2013 januárjában nyerte el a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretéből azt a 47 317 681 forintot, amelyből megvalósult a „Rugalmas, szolgáltató önkormányzati modell Budaörsön” című, TÁMOP-2.4.5-12/4-2012-0028 számú pályázat. A forrást a hivatal ügyfélszolgálatának korszerűsítésére, ügyfélfogadásának rugalmassá tételére, és a projektben résztvevő munkatársak képzésére lehetett fordítani.

A projektbe bevont munkatársak - hét operátor (köztük egy gyesen lévő anyuka) és öt távmunkás - 60 órás képzéseken vettek részt annak érdekében, hogy fejlődjenek az ügyfelekkel történő kommunikációhoz szükséges készségeik. Többek között érzékenyítő képzéseket is tartottak számukra helyi fogyatékos érdekvédelmi szervezetek, így tapasztalatot szereztek például a látássérültek által használt a beszélő program működéséről. Emellett jártasságot szereztek a munkavégzésük alapját képező szoftver, az ETL használatában is. Az operátorok és távmunkások további feladata volt a munkájukat segítő tudásbázis összeállítása is.

A pályázati időszak lezárultával az önkormányzat saját forrásból finanszírozza a létrejött szolgáltatásokat, így a továbbiakban is segít munkaidőn túl a hivatal.

Hirdetés