Az Újbuda Startup pályázattal az önkormányzat az innovatív ötleteken és fejlesztéseken alapuló, növekedésorientált ifjúsági vállalkozások létrehozását, a cégalapítás korai fázisát támogatja évről évre. A verseny decemberi döntőjében 12 csapat mutatta be ötletét.
Negyedik alkalommal írták ki 2018-ban az Újbuda startup pályázatot, amelyen ezúttal is a kerületi campusszal rendelkező intézmények 35 esztendősnél fiatalabb hallgatói indulhattak. A feltételek szerint a versenymunkák készítői a támogatás elnyerése esetén vállalkozásukat Újbudán hozzák létre.
Az idei felhívásra zömmel két-három fős csapatok jelentkeztek, többségükben kezdeti fázisban lévő ötlettel. A pályázat első köre októberben zárult, a beérkezett húsz versenymunkából a zsűri a tizenkét legjobbat juttatta tovább a döntőbe. A kiválasztott pályázóknak a Spin-Off Klub szakértői tartottak felkészítő tréninget. A döntőben a résztvevőknek 3-5 perc állt rendelkezésükre ötletük ismertetésére, a zsűri további 7-10 percben tehetett fel kérdéseket. A döntős pályamunkák között szép számmal akadtak mérnöki fejlesztések, köztük telefonos játékok, mobilalkalmazások. Több ötlet kapcsolódott a sportolás, az oktatás, a szórakozás és a környezetvédelem témájához.
A zsűri az ötlet megvalósíthatósága, piacképessége, hiánypótló szerepe, illetve innovativitása alapján értékelte a benyújtott terveket. Az elbírálásnál előnyt élveztek azok a csapatok, amelyek több tudományterület eredményeit hasznosítják. A pályázat fő szervezője, Kerékgyártó Gábor önkormányzati képviselő, vállalkozásfejlesztési tanácsnok korábban hangsúlyozta: nem az a legjobb csapat, amelyik minden részletet pontosan megfogalmaz.
Az idei nyertesek között találtuk az Ewiser Forecastot, amely a kis napelemparkok tulajdonosait és üzemeltetőinek az automatizálható feladatok körét végzik el. A HomeFencing egy mobilalkalmazás, amelyeket használva a felhasználók a saját okostelefonjaikkal helyettesíthetik a találatjelző berendezést, ha vívni szeretnének, de nem áll rendelkezésükre professzionálisan felszerelt vívóterem. A Craftáborban a Minecraft nevű rendkívül népszerű videojáték segítségével, különböző nonformális oktatási módszerekkel tanítják a gyerekeket rengeteg olyan készségre, ami az oktatási rendszerben nehezen vagy egyáltalán nem tanulható könyvekből, formális módszerekkel, például: csapatmunka, szociális érzékenység, önállóság, pénzügyi takarékosság.
A RunQuest olyan GPS-alapú stratégiai játék, amely a kiterjesztett valóság által nyújtott szórakozási lehetőségeket, valamint a futás élményét ötvözi.
Magyar Idők