Eddig több mint százezren szavaztak az első Budapesti Lakógyűlés nevű konzultáción, amelyben a Fővárosi Önkormányzat néhány fontosnak tartott ügyben kéri ki a budapestiek véleményét. Most ezt meghosszabbítják.


A nagy érdeklődésre tekintettel szeretnénk még több embernek lehetőséget biztosítani a válaszadásra, június 18-ig szavazhat minden budapesti, 14 évnél idősebb polgár, függetlenül attól, hogy megkapta-e az értesítőt vagy nem  – mondta az InfoRádiónak Karácsony Gergely főpolgármester.

Az emberek vagy egy postai levélben kapott egyéni azonosítóval, vagy online, egyéni azonosítóval tudják leadni szavazatukat, de úgy tűnik, sokak nem kapták meg a kérdőívet. Ennek okairól Karácsony Gergely azt mondta, örül annak, hogy sokan szeretnének szavazni, 1,4 millió postaládába már így is eljutott a küldemény.

Hozzátette, arról is hallottak, hogy egyes postaládákba hiába érkezett meg a levél, valaki kivette onnan. Ilyen típusú politikai dolgok mindig beárnyékolják ezeket a folyamatokat, de a lényeg az, hogy ahol még nem fejeződött be a kézbesítés, ott néhány napon belül megtörténik.

Mindenkinek lesz lehetősége szavazni, a lakogyules.budapest.hu oldalon online is lehet kérni egy azonosítót. A szavazás teljes mértékben anonim és biztonságos – fogalmazott a főpolgármester.

A kérdések négy téma köré épülnek, kettő a város pénzügyi helyzetével, kettő a Lánchíddal kapcsolatos:

köré.

Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke közben három érvvel jelentkezett amellett, hogy a Lánchíd ne legyen autómentes:

  • túl kevés a Dunán átívelő híd a forgalomhoz képest;
  • a hidakon átkeléshez eleve a belvárosba kell beautózni;
  • soha nem lesz Károly híd a Lánchídból, mert olyan a kialakítása, hogy csak a járdáról lehet látni a panorámát.

Ezekre reagálva Karácsony Gergely azt mondta, fontosnak érzi a partnerséget a Magyar Autóklubbal, sok ügyben egyeztetnek.

Nem tudunk mindenben egyetérteni. Arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy az autóklub sem gondolja, hogy teljes mértékben vissza kéne engedni az autóforgalmat a Lánchídra, valamilyen típusú korlátozást indokoltnak éreznek. Ebből is látszik, hogy ha elkezdjük megbeszélni az előttünk álló dolgokat, akkor a szakmai álláspontok tudnak egymáshoz közelíteni.

Az autóklub javaslatait megfontolják, de előtte szeretnék látni a budapestiek iránymutatását az ügyben, hogy merre induljanak el.

Mint Károly Gergely mondta, olyan ellenőrzést kellene kialakítani a Lánchídon, amely automatikus, és amely egyéni vagy meghatározott társadalmi csoportok közlekedését segíti, és akkor lehetne szakmai párbeszédet indítani. Ehhez szükség lenne a BRFK közreműködésére, de megvárják a budapestiek véleményét.

Ha a budapestiek úgy döntenek, hogy az egyéni gépjárműforgalmat engedjük vissza a Lánchídra, akkor az fog megtörténni, ha úgy, hogy ne, akkor az. Ha azt mondják, hogy fizessük be az államnak az adót, akkor az fog történni, ha azt, hogy inkább menjünk perre, és ne csonkoljuk a közszolgáltatásokat, akkor az. Ennyire egyszerű.

(Napi.hu)

Hirdetés