budapestMeg­lepő fej­lesz­tési el­kép­ze­lé­sek sze­re­pel­nek a most el­ké­szült Bu­da­pesti Mo­bi­li­tási Terv­ben, ame­lyet a Fő­vá­rosi Ön­kor­mány­zat ho­zott nyil­vá­nos­ságra. Azt tud­tuk, hogy az M3-as met­rót to­vább akar­ják vinni Ká­posz­tás­me­gye­rig, de ki­de­rült, hogy a ter­vek sze­rint a mil­len­ni­umi Kis­föld­alat­tit is meg­hosszab­bít­ják Rá­kos­pa­lota kör­nyé­kéig.

Villamosjáratok és metróvonalak meghosszabbítása, felújítások és járműbeszerzések. Ilyen feladatokkal van teli a Budapesti Mobilitási Terv elnevezésű fejlesztési csomag, amely a következő évekre kitűzött felújításokat és beruházásokat tartalmazza. A tervek 2030-ig valósulhatnak meg.

Észak-Budán is meghosszabbítják az 1-es villamost

A listán szereplő számos felújítási programról már korábban döntöttek, így azok előkészületben vannak, sőt némelyiket hamarosan át is adják. Ilyen az -es villamos jlesztése, amelyet tovább hosszabbítanak az Etele térig. Mi több, hamarosan átadják a Kelenföldi pályaudvarig elvezetett új szakaszt. De tervben van az 1-es villamos meghosszabbítása Észak-Buda irányába is a Külső Bécsi úton.

Nagy változások a 2-es vonalán

Emellett biztosra vehető, hogy a Lánchíd felújításakor átépítik a 2-es villamos alagútját is a híd alatt a pesti oldalon. Déli irányban hosszabbíthatják meg a 2-es villamost – a mostani közvágóhídi végállomástól. A 42-es villamost is meghosszabbítanák a Gloriett-lakótelepig, de egy teljesen új villamosvonal is épülhet a Műegyetem környékén a Kopaszi-gát kiszolgálására.

Iz­gal­mas vál­to­zá­so­kat ígér­nek a bu­da­pesti tö­meg­köz­le­ke­dés­ben

Meg­lepő fej­lesz­tési el­kép­ze­lé­sek sze­re­pel­nek a most el­ké­szült Bu­da­pesti Mo­bi­li­tási Terv­ben, ame­lyet a Fő­vá­rosi Ön­kor­mány­zat ho­zott nyil­vá­nos­ságra. Azt tud­tuk, hogy az M3-as met­rót to­vább akar­ják vinni Ká­posz­tás­me­gye­rig, de ki­de­rült, hogy a ter­vek sze­rint a mil­len­ni­umi Kis­föld­alat­tit is meg­hosszab­bít­ják Rá­kos­pa­lota kör­nyé­kéig.

Villamosjáratok és metróvonalak meghosszabbítása, felújítások és járműbeszerzések. Ilyen feladatokkal van teli a Budapesti Mobilitási Terv elnevezésű fejlesztési csomag, amely a következő évekre kitűzött felújításokat és beruházásokat tartalmazza. A tervek 2030-ig valósulhatnak meg.

Felújítják és meghosszabbítják a fogaskerekűt

A biztosan megvalósuló programok között szerepel a budai fogaskerekű felújítása. A különleges hegyi vasút nem csak vadonatúj szerelvényeket kaphat, hanem a pálya és megállók felújítása mellett mindkét irányba meghosszabbítják a nyomvonalát, így a Széll Kálmán tértől egészen a Normafa környékéig utazhatunk majd az új szerelvényekkel.

Rákosrendezőig érne a Kisföldalatti

2021 és 2025 között – a tervek szerint – megújítják a Kisföldalatti állomásait és szerelvényeit, s útvonalát, a Csáktornya parkon keresztül egészen Rákosrendező környékéigmeghosszabbíthatják. A rendelkezésre álló fejlesztési pénzek szerint rangsorolták a tervezett munkákat, és a rangsor szerint ez a fejlesztés mindenképp megvalósulhat.

2-es metró: összekötik a HÉV-vel

Régóta tervezik, és most végre megvalósulhat a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése az Örs vezér téren. De egy rákoskeresztúri szárnyvonal is elkészülhet, valamint felújítják és bővítik a járműparkot.

3-as metró: meghosszabbítják

Már most nyáron megkezdik a 3-as metró káposztásmegyeri meghosszabbításának tervezését. Ennek keretén belül 5 új állomás épülhet, ebből 2 a felszínen. Emellett Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között új vasúti megálló létesül.

4-es metró Gazdagrétig, Budafokig

A tervekben szerepel a 4-es metró meghosszabbítása is, mellyel a tervek szerint Gazdagrétet szolgálnák ki, de szóba került egy budafoki leágazás is. A metró eredetileg a budafoki virágpiacról indult volna, költségcsökkentési okokból lett Kelenföld a végállomás.

 (ripost.hu)

Hirdetés