vonatAz év végére minden engedély rendelkezésre áll a kecskeméti intermodális, a vasútállomást és a buszpályaudvart integráló csomópont építéséhez, és addigra elkészülnek a kiviteli tervek is - mondta Tima Zoltán, a Középülettervező Zrt. vezető tervezője a terveket bemutató sajtótájékoztatón.

A projekt tervezése közel egymilliárd forintba kerül - válaszolta a vezető tervező az MTI kérdésére. A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város, és ha elnyeri, akkor 2020-ra 10 milliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont - közölte Takács Valentina, a kecskeméti önkormányzat kommunikációs vezetője.

A tervezést egy háromtagú konzorcium nyerte el, ennek vezetője az Utiber Kft., a tagjai pedig az Unitef'83 Zrt. és a Középülettervező Zrt. A közbeszerzés kiírója Kecskemét önkormányzata volt, a finanszírozás pedig az uniós KÖZOP-ból történt.

Tima Zoltán kiemelte, hogy a jelenlegi vasútállomás funkciója megszűnik, azt az intermodális csomópont veszi át. Megépül két széles és fedett vasúti peron - ezek négy vágányt szolgálnak ki - valamint szintén két autóbuszperon. Ezek fölé kerül az új csomópont, amely egy utasforgalmi csarnokot tartalmaz, több kisebb kereskedelmi helyiséggel együtt. Ennek a területe valamivel több, mint négyezer négyzetméter.

A galériaszinten vasúti és autóbuszos szolgálati helyiségek kapnak helyet, a pinceszinten pedig 100 személykocsi befogadására alkalmas P+R parkoló épül. A teljes bruttó beépített terület 6550 négyzetméter - vázolta a részleteket a vezető tervező.

A terv az intermodális csomóponton túl tartalmaz egy városi közlekedésfejlesztési elképzelést is. Megszűnik a jelenlegi belvárosi buszpályaudvar, így a távolsági buszokat új útvonalon kell eljuttatni az intermodális csomópontba. A városban több mint 70 buszmegállót szerelnek fel intelligens utastájékoztató táblával, és új buszfordulókat is kialakítanak. Mindez további mintegy 7 milliárd forintba kerül - mondta Takács Valentina. A teljes költséget szeretnék uniós támogatásból megszerezni. A Mercedes megtelepedése miatt növekszik a város lakossága, ezt infrastruktúrával is követni kell, s miután a magyar GDP-növekmény jelentős hányadát ez a gyár adja, a kormánynak is érdeke a fejlesztés - jegyezte meg.

Hirdetés