bp33Budapest 70 százalékában 30 km/h-s sebességkorlátozás, a Lánchíd, a Szabadság híd és a pesti alsó rakpart autómentessé tétele, több buszsáv és zöldterület – olyan hosszabb és rövid távú tervek és elképzelések, amelyekben a tízezer budapestiből kiválasztott ötven ember – akik szakértőket és civil szervezeteket hallgattak meg a témában – többségében egyetértett. A főváros közzétette a légszennyezettség csökkentéséről szóló közösségi gyűlés eredményeit.

A közlekedés okozta légszennyezés csökkentésének témájában tartott közösségi gyűlést a főváros. Ennek a napokban ismertetik konkrét, a közösségi gyűlésen részt vevők 50 százaléka által támogatott javaslatait. A gyűlés úgy jött létre, hogy budapesti lakosok nyilvántartásából véletlenszerűen kiválasztottak tízezer-egyszáz nevet és lakcímet, majd ezt ötven emberre szűkítették, figyelve arra, hogy nemre és például közlekedési szokásokra is reprezentatív felmérést tudjanak készíteni. Az eltérő korú és változatos háttérrel rendelkező résztvevők vállalták, hogy a gyűlés négy hétvégi napján beszélgetéseken vesznek részt, szakértőket és civileket hallgatnak meg a témában, akik sok esetben eltérően vélekednek arról, hogy a közlekedésből eredő károsanyag-kibocsátást milyen intézkedésekkel vagy szokásokkal lehet csökkenteni.

Előfordult, hogy az Autóklub képviselői is jelen voltak, akik a Járókelő és a Levegő Munkacsoport tagjaival is vitáztak. Volt, aki az útpálya lefedésével őrizné még az autópályát a rakparton, míg a másik fél lezárná és befüvesítené az egészet. A négy nap eseményei végén a résztvevők szavaznak bizonyos témákról és kérdésekről, ami pedig végül javaslatként is megjelenik, abban a többség – legtöbb esetben a tartózkodásokat is figyelembe véve – egyetértett. „Egy közösségi gyűlésen az élet minden területéről érkező emberek gyűlnek össze, hogy fontos ügyekről beszéljenek” – fogalmazza meg a gyűlés honlapja, hogy pontosan mi a lényege ennek a fórumnak.

A cikk nem ér véget, itt olvasható tovább

Hirdetés