miskolc 01Igazgatási szünet lesz december 19. és január 6. között a miskolci polgármesteri hivatalban – ez a döntés hangzott el Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata közgyűlésének ülésén.

A város jegyzője, Ignácz Dávid elmondta, hogy a tizennégy munkanapos időszakban az ügyfélfogadás is megváltozna, a Városház tér 8. szám alatt kedden és csütörtökön 8 és 16 óra lenne lehetőség az ügyintézésre. Felszólalásában kiemelte, hogy a polgármesteri hivatal önálló bevételei minimálisak, és a szolgáltatásért cserébe az állam által nyújtott juttatás „ebben az időszakban a tízszeres távhőár és a négy-ötszörös energiaárak mellett nem elegendő”. Az előterjesztést a véleményező Jogi és Ügyrendi Bizottság és a Pénzügyi Bizottság többségében támogatja.

Szopkó Tibor, Miskolc alpolgármestere bevezetőjében elmondta, hogy a város kötelező és nem kötelező feladatokat ellátó szervezeteinek együttes rezsiköltségei a múlt évhez képest idén mintegy 3 milliárd forintról csaknem 7,5 milliárd forintra emelkedtek. Ez a jövő évben összesen majdnem 20 milliárd forintra nőhet, ez a város teljes költségvetésének körülbelül a felét jelenti. Hozzátette: a kormány kéréseinek megfelelően járnak el minden egyes esetben, amikor intézkedéseket hoznak, melyek szerint az önkormányzatoknak csökkenteniük kell a kiadásaikat úgy, hogy a legfontosabb közszolgáltatásokat próbálják meg fenntartani.

Az alapellátási funkciókat ellátó intézmények esetében az idei év utolsó negyedévében több mint 800 millió forint, az alapellátási funkciókat ellátó néhány közszolgáltató esetében több mint egymilliárd forint a becsült növekedés összege az emelt energiaárakkal – jegyezte meg az alpolgármester. Hangsúlyozta, hogy az idei önkormányzati kötelező alapfeladatok csak kormányzati segítséggel finanszírozhatók. Elmondása szerint a jövő évi költségvetésből a 2021-es évhez képest mintegy 17 milliárd forint hiányzik.

Hirdetés