irodaA járási hivatalok megalakulása után újabb lépést tett a KIM az ügyfélbarát közigazgatás felé. Alig egy hónappal azután, hogy az okmányirodák működése a járási hivatalhoz, s így a megyei és fővárosi kormányhivatalokhoz került, a legtöbb megyeszékhelyen, illetve megyei jogú városban hétfőtől–péntekig reggel 8-tól este 8-ig fogadják az ügyfeleket az okmányirodák februártól.

 

Komárom –Esztergom megyében Tatán és Oroszlányban biztosítják ezt a lehetőséget, Zalában pedig a megyeszékhelyen kívül  Nagykanizsán is. Pest megyében minden járási székhelyen elérhető lesz az új nyitva tartás. A fővárosi kerületi hivatalok okmányirodáiban március végére alakítják ki a meghosszabbított nyitva tartás szerinti működést.

Tolna megyében  azon túl, hogy a szekszárdi okmányirodában hétköznaponként  12 órában várják az ügyfeleket,  a járási hivatalok felállításával egyidőben a megye többi  okmányirodájában  megszüntették az ügyfélmentes napokat is.

Mindez azt jelenti, hogy  a jövőben ezeken a településeken nem kell időpontok és ügyfélfogadási napok között keresgélni többé, hanem a hét bármelyik munkanapján elérhető lesz az okmányirodai szolgáltatás, csökken a várakozási idő, könnyebben és gyorsabban tudják majd az ügyfelek  az ügyeiket elintézni. 

A területi közigazgatás átalakításának legfőbb célja a Jó Állam megteremtése, amelynek része, hogy az ügyfelek életét egyszerűbbé tegye, hogy a lehető leggyorsabban, barátságos, de hatékony ügyintézéssel  találkozzanak, amikor  hatósági ügyeket kell intézniük.  2013 végére   az ügyintézés legfőbb helyszíne a kormányablak lesz, amelyek az okmányirodák bázisán jönnek létre. Több mint 300 helyszínen, több mint 2000 hatósági ügyben lehet majd a kormányablakokat felkeresni. (Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium)

Hirdetés