kerekEgyre többen választják a kerékpáros közlekedési formát a hétköznapi közlekedés eszközeként. Budapest egészére elmondható, hogy a kerékpárral közlekedők aránya immár eléri, vagy meghaladja a 10 százalékot. Ennek ismeretében az Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata által elkészített koncepcióterv a mindennapi kerékpárhasználat feltételeinek javítását tűzte ki célul. 

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzatának vezetése és a főváros fenntartható városi mobilitási terve, a Balázs Mór terv, a mindennapi kerékpárhasználat feltételeinek javítását tűzte ki célul. Ennek érdekében készíttette el az önkormányzat a Magyar Kerékpárosklubbal az itt letölthető koncepciót is – ezen tervek megvalósulásával a kerület kerékpáros úthálózata biztonságossá, kellemessé, egyszerűvé válna.

A koncepció tartalmazza annak a kérdőívnek a feldolgozott adatait is, melyet február végén tettek közzé a honlapunkon. A Magyar Kerékpárosklub tagjainak segítségével a kérdőív alapján – többek között – feldolgozásra kerültek a baleseti adatok elemzései, a szomszédos kerületekkel és településekkel összekötő biciklis-forgalmi kérdések, ahogy például a biciklis parkolás problémái is.

A tervezett fejlesztés hozzájárulna a nagy gépjárműforgalmú főútvonalak által szétszabdalt területek átjárhatóságához, jobb elérhetőségéhez. A fontosabb csomópontok és útvonalak újragondolása, a kerékpártárolás fejlesztése, a közösségi közlekedés megállóiban B+R („Kerékpározz és utazz”) lehetőségek kialakítása mind-mind növelnék a környezetbarát közlekedési forma népszerűségét. A kerület csatlakozna a budapesti kerékpáros közösségi rendszer, a MOL Bubi szolgáltatásához, hogy az alkalmi kerékpározók előtt is új távlatokat nyisson.

Az önkormányzat bízik abban, hogy a 2020-ig tartó uniós költségvetési ciklus keretein belül, a VEKOP program pályázatait kihasználva sikerül forrásokat szereznie a kitűzött célokhoz.

(OrientPress Hírügynökség)

Hirdetés