erdAz érdi járás több tízmilliárdos környezetvédelmi projekttel, és a helyi autópálya szakaszainak felújításával kíván minél több beruházást vonzani a térségbe. A diósdi szennyvíztelep és a hozzá kapcsolódó csatornahálózat évente 200-240 ezer forintot takarít meg az állampolgároknak – a környezetvédelmi szempontok mellett a rezsicsökkentés beruházása is. A Rádió Orient műsorában Aradszki András országgyűlési képviselő és Tarnai Richárd kormánymegbízott mutatta be az érdi járás aktuális fejlesztéseit.

A 6-os út mellett fekvő Érd megyei jogú város Dél-Buda kapuja, egy jelentős ütemben fejlődő település. A Százhalombattát, Sóskutat, Pusztazámort, Törökbálintot, Tárnokot és Diósdot tömörítő járás egységességét bizonyítja egy 32,4 milliárdos közös környezetvédelmi beruházás. A 2002-es évben Tárnok, Érd és Diósd a fővárossal közösen szerette volna javítani a helyi csatornázottságot, azonban Budapest akkori vezetése képtelen volt a beruházás koordinálására. Így a három település 2008-ban önállóan, társulási keretben vágott neki a projektnek – emelte ki Aradszki András. Az országgyűlési képviselő hozzátette, a többnyire uniós támogatásból finanszírozott diósdi szennyvíztelep-fejlesztés kapacitása tovább bővíthető, már több település jelezte rákapcsolódási szándékát.

„A beruházás jól mutatja, hogy egy jól megszerkesztett, közös gondokkal és akarattal bíró járásról beszélünk” – Aradszki hozzátette, a környezetvédelmi szempontok mellett a projekt a rezsicsökkentés beruházása is. A Rádió Orient vendége kiemelte, az új szennyvíztelep és a hozzá kapcsolódó csatornahálózat évente 200-240 ezer forintot takarít meg a lakosoknak. A beruházás emellett a helyi iparűzési adó mértékét is emelheti, a települések reményei szerint új beruházásokat vonzhat a térségbe. „A 2007-8-ban kialakított ipari parkunk kezd betelni, újat kell kijelölni. A következő 7 évben remélhetőleg meg tudjuk duplázni Érden az iparűzési adó alapját, ezzel pedig kiválthatunk más adókat” – beszélt a projekt távlati kihatásairól az országgyűlési képviselő.

A fejlődő, dinamikus régió bemutatása kapcsán Tarnai Richárd hozzátette, a jó helyi kezdeményezéseket segíti a kormányzat és az állam. Az Új Széchenyi Terv forrásai mellett a döntéshozók a bürokratikus akadályok lebontásával igyekeznek kedvező környezetet teremteni a fejlesztéseknek. „Nap mint nap történik valami az országban, határozott fellendülés indult meg. Érd zászlóshajó a beruházások terén, azonban ehhez egy eltökélt képviselőre van szükség, aki képviseli az álmot és az emberek érdekeit” – hangsúlyozta a kormánymegbízott.

A régió számos fejlesztése közül kiemelkedik a több mint 10 éve felvetett terv az M7-es autópálya érdi le- és felhajtójának megújításáról. Az országgyűlési képviselő az útszakasz veszélyességét emelte ki, hozzátette a kérdés ennek ellenére hosszú évekig holtponton volt. A korábbi kormányzat passzivitását azonban új vezetés váltotta fel, megkezdődött a tervek kidolgozása. Aradszki elmondta, az érdi útszakasz mellett a törökbálinti le- és felhajtó is megújul. Az 1-1 milliárd forintos projektek 2015-re valósulhatnak meg. Ezzel párhuzamosan Érd-Parkváros lakosai egy bevásárlóközpontot is kapnak, egy multinacionális cég projektje keretében közösségi terekkel és ügyintézési helyszínekkel kibővített központ valósul meg.

Hirdetés