bubiBudapest egy kerékpárosbarát város, ezt üzenik az almazöld bringák városszerte. A Mol Bubi egy új közösségi közlekedési mód, amely biztosítani fogja, hogy bárki egyszerűen kerékpárra pattanhasson a fővárosban, olyanok is, akik ingáznak Budapestre, vagy akiknek nincs biciklijük.

Ezt Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes mondta az ünnepi nyitórendezvényen az V. kerületben. „Ezért is nevezzük Bubinak, Budapest biciklinek” – magyarázta meg a névválasztást. Kiemelte, hogy a Bubi-rendszer elindulásával Budapest egy „exkluzív klubhoz” csatlakozott, hiszen Közép-Európában csupán Bécsben és Varsóban van ilyen nagy kiterjedésű közbringarendszer. A főpolgármester-helyettes sok szempontból egyedülállónak nevezte a Bubit, mivel a kétkerekű „lerakását megkönnyítő lakat, a defektbiztos gumi és a (...) csomagtartó hármas kombinációja” csak Budapesten érhető el. Egyedülálló a rendszer annyiból is - fűzte hozzá -, hogy egy Bubi-kártyával négy bicikli kölcsönözhető, így családok, baráti társaságok is könnyebben jutnak kerékpárhoz.

A városvezetés azért kötelezte el magát a rendszer kiépítése mellett - folytatta -, mert Budapest számára kiemelten fontos a közösségi közlekedés környezettudatos fejlesztése. "A városlakók megérdemlik, hogy tiszta és fenntartható környezetben éljenek" - mondta. Hozzátette: céljuk az, hogy egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz az egyik legtisztább közlekedési formát, a kerékpározást. A rendszer működtetése évente mintegy 250 millió forintba kerül. A fővárosi önkormányzat körülbelül 50 millió forinttal támogatja, a főszponzor, a Mol 122 millió forintot költ rá, a jegy-, illetve bérleteladásokból pedig 70 millió forintra számítanak.

A főpolgármester-helyettes a kerékpárok teszteléséről szólva azt mondta, a visszajelzések alapján a többség kényelmesnek és könnyen kezelhetőnek találta a zöld bringákat. Szólt arról is, hogy már készülnek a tervek a Bubi-rendszer bővítésére, amely Pesten a Hungária körút vonaláig, Budán pedig Kelenföld és Óbuda felé valósulhat meg, a kerékpárok száma húsz százalékkal növekedhet.

Az eseményen részt vett Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. A 76 gyűjtőállomásból, 1100 almazöld, egységes kinézetű, strapabíró kerékpárból álló rendszer a Fővárosi Önkormányzat megbízásából, a BKK beruházásában valósult meg. A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió forint EU-támogatás, az önrészt a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. Az egymástól 300-500 méterre elhelyezett gyűjtőállomások a pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten találhatók.

Hirdetés